Justícia, Drets i Memòria

.

Els jutjats ja treballen amb el 100% de la plantilla

Aquest dimarts 9 de juny entra en vigor la fase 3 de desconfinament a l'Administració de justícia

query_builder   9 juny 2020 08:09

event_note Nota de premsa

Els jutjats ja treballen amb el 100% de la plantilla

Aquest dimarts 9 de juny entra en vigor la fase 3 de desconfinament a l'Administració de justícia

.

Els jutjats catalans ja treballen des d’aquest dimarts amb el 100 % de la plantilla disponible arran de l’entrada en vigor de la fase 3 de desconfinament a l’Administració de justícia. La plantilla dels jutjats és d’uns 7.500 treballadors, entre gestors, tramitadors, auxilis judicials i metges forenses. Fins ara, durant la segona fase, hi treballaven uns 4.900 funcionaris; és a dir, el 65 % del personal. A l’inici del confinament va ser d’un 10 %.

Tots els serveis en actiu

Els jutjats han recuperat des de la setmana passada tots els serveis habituals. Hi ha, però, assumptes i procediments que es tramiten de forma preferent: règim de visites, custòdies compartides, prestacions d’aliments per situacions familiars derivades de la COVID-19, processos laborals sobre acomiadaments i extinció de contractes o processos de concursos de deutors de persona física. Aquests tràmits preferents estaran vigents durant l'estat d'alarma i en els tres mesos posteriors.

Horari de matí i tarda

El Departament de Justícia ha actualitzat el nombre de jutjats que han de treballar a les tardes per garantir l’ocupació dels espais d’acord amb els criteris de salut laboral. Així, dels 208 òrgans de la fase 2, es passa a un total de 199 en aquesta fase 3. La reducció es deu a l’adequació i millora d’espais, com ara la reestructuració de taules i mobiliari. Al matí, treballaran entre el 70 % i 80 % del personal; i a la tarda, entre el 20 % i 30 %, per garantir les distàncies de seguretat entre treballadors.

Cita prèvia per als ciutadans

La cita prèvia, que permet accedir als edificis judicials garantint les mesures de prevenció, segueix vigent durant l'estat d'alarma i en els tres mesos posteriors des de la seva finalització.

Les mesures sanitàries segueixen vigents

Justícia ha recollit en un document de bones pràctiques les mesures per garantir al màxim la seguretat i la salut dels treballadors i usuaris de l’Administració de justícia.

L’objectiu del Departament és que tots els treballadors tinguin la informació sobre les bones pràctiques que s’hauran de tenir en compte abans, durant i després de la jornada laboral. Per exemple, el text aconsella rentar-se les mans freqüentment i mantenir els espais de seguretat.

També recull les mesures que afecten els operadors jurídics i particulars que, de manera inexcusable, hagin d’anar als òrgans judicials per treballar o fer gestions presencialment. I s'hi recorda que s’ha de fer servir la forma telemàtica per a tots els tràmits que ho permetin.

Mesures de seguretat

El Departament de Justícia ha adquirit 1,2 milions d’unitats de mascaretes d’un sol ús i 20.650 mascaretes reutilitzables, 260.000 parells de guants i 9.500 litres de gel hidroalcohòlic per abastir els jutjats de Catalunya fins a finals d’any. En el mateix sentit, el Departament està equipant els jutjats de Catalunya amb més d’un miler de mampares i pantalles protectores, amb una inversió prevista de gairebé 40.000 euros. La Generalitat també ha invertit uns 26.000 euros en tasques de desinfeccions extraordinàries als jutjats i ha retolat tots els edificis judicials amb instruccions sobre les distàncies de seguretat i les normes de prevenció.

4  

Imatges

Jutjat de Guàrdia. Ciutat de la Justícia

Jutjat de Guàrdia. Ciutat de la Justícia 5268

Vestíbul Ciutat de la Justícia

Vestíbul Ciutat de la Justícia 4983

Passadís

Passadís 4694

Sala de vistes

Sala de vistes 4757

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia