Territori

franqueses congost ronda

Territori i Sostenibilitat finalitza una nova connexió des de la ronda nord de Granollers a un sector industrial de les Franqueses

query_builder   23 octubre 2020 15:58

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat finalitza una nova connexió des de la ronda nord de Granollers a un sector industrial de les Franqueses

  • Les obres han consistit en la construcció d’uns pas inferior sota la línia del ferrocarril, amb un pressupost d’1,7 MEUR

 

congost ronda franqueses

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, juntament amb l’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé, han visitat avui la nova connexió que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha construït des de la ronda nord de Granollers cap al polígon industrial del Congost, a les Franqueses del Vallès. Els treballs, que han comptat amb un pressupost d’1,7 MEUR, milloren l’accessibilitat i la mobilitat a aquesta zona industrial. Finalitzada l’obra, el vial es posa en servei aquesta tarda.

 

Gavín ha remarcat que aquesta "és una obra pensada eminentment per les Franqueses, que posa en valor l'àrea industrial i facilita l'activitat econòmica però adaptada al nou escenari que demana la societat, amb integració en l'entorn i que també faciliti la mobilitat de vianants i bicicletes". El nou vial connecta la rotonda a diferent nivell de la plaça Francesc Macià de la ronda nord de Granollers (C-352) i polígon del Congost, al marge esquerre del riu. Travessa –mitjançant un pas inferior– el terraplè de la via del ferrocarril.

 

El vial té prop de 250 metres de longitud i una amplada total de 12 metres i està format per una calçada de 7 metres –amb 2 carrils de 3,5 metres i dues voreres de 2,5 metres. Per travessar la línia del ferrocarril, s’ha construït un calaix de formigó armat que s’ha col·locat per empenta. El calaix té una secció de 12 metres d’amplada, una longitud de 15 metres, i un gàlib de 5,3 metres. Aquesta estructura ha comportat la disposició d'andanes, de baranes i de tancament al pont del ferrocarril generat amb el calaix i el desplaçament d'un suport de la catenària afectat per les obres.

 

D’altra banda, l’obra ha inclòs els moviments de terres, les estructures de ferm i els elements de drenatge, senyalització i seguretat viària. També s’han aplicat mesures d’integració en l’entorn, construït diversos murs i instal·lat enllumenat.

3  

Imatges

Fotografia

Fotografia 293

Fotografia pas inferior

Fotografia pas inferior 84

Plànol

Plànol 388

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 244