Territori i Sostenibilitat

pont Tordera Malgrat Blanes Gloria

Obert al trànsit el nou pont sobre la Tordera que connecta la BV-6001 i la GIP-6831 entre Malgrat de Mar i Blanes

query_builder   6 novembre 2020 16:39

event_note Nota de premsa

Obert al trànsit el nou pont sobre la Tordera que connecta la BV-6001 i la GIP-6831 entre Malgrat de Mar i Blanes

  • Les obres han comptat amb un pressupost de 4,6 MEUR i quedaran finalitzades el mes que ve

 

  • El pont s’ubica en el mateix emplaçament que el malmès per la borrasca Gloria del gener passat
pont Tordera Malgrat Blanes Gloria

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assistit avui, juntament amb representants dels Ajuntaments de Malgrat de Mar i de Blanes i de les Diputacions de Girona i Barcelona, a la posada en servei del nou pont sobre la Tordera que connecta la BV-6001 i la GIP-6831. Els treballs compten amb un pressupost de 4,6 MEUR. En la visita han participat els alcaldes de Malgrat de Mar i de Blanes, Joan Mercader i Àngel Canosa, el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, i els diputats presidents de la Diputació de Barcelona Pere Pons i Xesco Gomar.

 

Les inundacions del 21 i 22 gener passats, com a conseqüència del temporal Gloria, van afectar greument el pont sobre el riu Tordera que uneix les carreteres BV-6001 i GIP-6831, titularitat de la Diputació de Barcelona i Girona respectivament, de manera que el trànsit de vehicles va quedar tallat en aquest punt. Les obres d’emergència per a reconstruir el pont i reobrir-lo a la circulació van començar el febrer passat; ara, un cop restablert el trànsit, les tasques de remats que resten conclouran durant el desembre. El procediment constructiu que s’ha utilitzat ha permès escurçar el termini d’execució dels 10 mesos inicialment previstos als 8 actuals.

 

“L’episodi del Gloria va deixar ferides a tot el territori de Catalunya, però les ferides van ser segurament aquí més visibles i evidents. La crescuda del riu Tordera va comportar la destrucció dels dos ponts, d’Adif i de la carretera que pertany a les diputacions de Barcelona i Girona”, ha explicat el conseller. Damià Calvet ha remarcat que “aquest pont s’ha executat amb un altíssim nivell de qualitat i reduint el temps previst d’execució”.

Tordera pont Malgrat Blanes Gloria

Així, “avui posem en servei un millor pont, que no solament compleix els requisits de l’Agència Catalana de l’Aigua, amb menys pilars i més alçada per a permetre el retorn dels 500 anys”, ha exposat el conseller Calvet, que també ha remarcat que “ens hem coordinat amb el nou pont d’Adif perquè els pilars coincideixin i no hi hagi més ocupació de la llera”.

 

A aquesta millora hidràulica, “hi hem d’afegir una millora fonamental: un carril per a ciclistes i vianants”, ha subratllat el conseller de Territori i Sostenibilitat. “Les infraestructures han de complir una funció principal: en aquest cas, la del pas de vehicles, però avui tenim una funció social, la de connexió de la ciutadania de Malgrat de Mar i de Blanes, i el pas de vianants i bicicletes que fins i tot converteix aquest pont en un mirador, és molt important”, ha exposat Calvet.

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha argumentat que “el canvi climàtic fa que tinguem fenòmens meteorològics més imprevisibles, violents i amb més freqüència del que estàvem acostumats, i que àrees amb una especial sensibilitat quedin afectades”. En conseqüència, “haurem d’adaptar-nos amb la construcció d’infraestructures. L’adaptació és un concepte clau; només així, serem un país més preparat i resilient a l’emergència climàtica que estem vivint”.

El nou pont s’ubica en el mateix emplaçament que l’anterior, té una longitud de prop de 220 metres i una amplada de 13 metres. L’estructura consta de quatre piles que donen lloc a tres trams de 51 metres i a dos de 33.

 

El pont és més ample que el malmès pel temporal i integra un carril específic per a vianants i ciclistes de tres metres d’amplada. Per aquest àmbit circulen diàriament una mitjana de més de 8.000 vehicles.

L’actuació d’emergència es completa amb la reconstrucció dels accessos al pont des de les carreteres BP-6001 i GI-6831 i de l’anomenat camí de la Mota. Un cop finalitzada l’obra que executa pel Departament de Territori i Sostenibilitat, es lliurarà a les diputacions de Barcelona i de Girona, seguint els acords entre les administracions corresponents.

5  

Imatges

Fotografia

Fotografia 191

Fotografia

Fotografia 206

Fotografia

Fotografia 191

Fotografia

Fotografia 880

Fotografia

Fotografia 776

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 380