Aquesta setmana s’han completat els treballs de retirada de les peces del sostre del refugi de Prats d’Aguiló, al Parc Natural del Cadí-Moixeró, que havien quedat escampades pels prats, a conseqüència del fort vent i les pluges del temporal Gloria, el passat mes de gener.
Es tracta de planxes metàl·liques i trossos de l’aïllat tèrmic de part de la teulada que s’han pogut retirar gràcies al treball conjunt d’institucions, entitats i persones voluntàries. Concretament, hi ha participat la brigada de manteniment del Parc Natural del Cadí-Moixeró, membres de l’associació Mountain Wilderness i diverses persones voluntàries i veïnes del municipi.
Aquesta col·laboració va permetre acumular al costat del refugi tots els materials escampats. Les parts més petites les va baixar entre el guarda del refugi, el grup voluntari de Mountain Wilderness i dels municipis de l’entorn, i la brigada del parc natural.
Per al trasllat de les planxes més grans ha estat necessari el suport d’un helicòpter del Cos d’Agents Rurals, que les van transportar dimarts per traslladar-es a un abocador controlat. Així, gràcies a aquest treball coordinat s’ha pogut recuperar aquest hàbitat i retornar-lo al seu estat original.