Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Botiga d'aliments ecològics

El Departament d'Agricultura dedica el 7è Simposi de Producció Agroalimentària Ecològica als principals reptes i tendències en la comercialització dels productes ecològics

query_builder   27 novembre 2020 12:06

event_note Nota de premsa

El Departament d'Agricultura dedica el 7è Simposi de Producció Agroalimentària Ecològica als principals reptes i tendències en la comercialització dels productes ecològics

Gairebé 300 persones han participat en aquest esdeveniment, que enguany ha tingut lloc en format virtual a causa de la situació sanitària

Tots els temes lligats amb la transformació, distribució i comercialització dels productes ecològics són cabdals per entendre la situació i les expectatives d’aquest sector

Botiga de productes ecològics
El Departament d'Agricultura ha dedicat el Simposi de Producció Agroalimentària Ecològica als principals reptes i tendències en la comercialització d'aquests productes

La comercialització és el punt final de qualsevol cadena productiva i, sovint, la condiciona tant com qualsevol dels altres factors relacionats amb aquesta cadena. Les condicions i el preu que estableixen els agents comercials influeixen en les possibilitats del sector productor. Per aquest motiu, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya ha dedicat la 7a edició del Simposi de Producció Agroalimentària Ecològica a les Tendències i Reptes en la Comercialització de Productes Ecològics.

En aquesta ocasió, l’organització de l’esdeveniment, que s’ha celebrat els dies 25 i 26 de novembre, ha comptat amb la col·laboració de la Societat Espanyola d’Agricultura Ecològica (SEAE), una entitat sense ànim de lucre dedicada a aglutinar els esforços d’agricultors, tècnics, científics i altres actors per impulsar la millora i difusió del coneixement al voltant de la producció d’aliments de qualitat amb base agroecològica i el desenvolupament rural sostenible.

El Simposi s’ha dividit en dues sessions virtuals i ha comptat amb la participació de diferents experts amb una gran experiència en el sector que han explicat els diferents models de comercialització, i de les iniciatives públiques i privades de comercialització i consum ecològic, menjadors i canal HORECA.

Compromesos amb el sector ecològic

 Des de fa uns anys, la societat catalana, de la mateixa manera que la resta de països europeus, manifesta una voluntat creixent de consumir aliments ecològics, que són aquells que responen a un sistema de producció que combina les millors pràctiques en matèria de medi ambient i clima, un elevat nivell de biodiversitat, la conservació dels recursos naturals i l’aplicació de normes rigoroses sobre benestar animal. Aquesta forma de produir és inherent a l’elevada qualitat dels productes que se n’obtenen. Per aquest motiu, la producció ecològica forma part dels règims de qualitat dels productes agraris de la Unió Europea.

Aquest major consum ha anat precedit, en els darrers anys, d’un increment de les produccions. Cada cop més productors catalans s’han incorporat a aquest sistema de producció, que no només ha guanyat volum, sinó també diversitat, i és un aspecte indispensable per assegurar un medi rural sostenible i viu.

Malgrat això, encara hi ha sectors que tenen moltes mancances tècniques que poden comprometre el seu desenvolupament futur i la consolidació dels productors i les empreses que hi aposten. Però no tots els problemes, mancances i reptes es troben en l’apartat productiu i tècnic. Tots els temes lligats a la transformació, distribució i comercialització dels productes ecològics també són cabdals per entendre la situació i les expectatives d’aquest sector.

Amb l’organització d’aquest simposi, el Departament vol transferir eines i estratègies sobre la comercialització als professionals del sector i oferir un espai de trobada per a l’intercanvi de contactes i experiències.

També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat

1  

Imatges

Reptes i  tendències en la comercialització dels productes ecològics

Reptes i tendències en la comercialització dels productes ecològics 347