Territori

anglès

Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament d'Anglès signen un conveni per a la cessió de tres travesseres i l'execució de la variant

query_builder   4 desembre 2020 17:45

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament d'Anglès signen un conveni per a la cessió de tres travesseres i l'execució de la variant

  • El conseller Damià Calvet i l’alcaldessa Àstrid Desset formalitzen l’acord per al traspàs de la Generalitat al govern municipal de tres trams de la C-63, la GI-542 i l’N-141z

 

  • El traspàs de la travessera de la C-63 s’emmarca en la construcció d’una variant, que el Departament iniciarà pròximament, amb una inversió de 21,6 MEUR
anglès

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcaldessa d’Anglès, Àstrid Desset, han signat avui un conveni per a la cessió de tres trams de carreteres i la seva integració en la vialitat urbana. En concret, la Generalitat traspassarà al govern municipal trams de les travesseres de la C-63, GI-542 i N-141z atès que han perdut o perdran la seva funcionalitat de carretera. En aquest acte de signatura, el conseller Calvet ha anunciat que les obres de la variant de la C-63 “estan a punt de començar” i ha exposat que aquesta infraestructura, amb una inversió de més de 21 MEUR, “és “un projecte important, d’estructura bàsica del territori”.

 

El traspàs del tram de la C-63 s’emmarca en l’obra que ha impulsat el Departament per a construir una variant, per l’est de la població d’Anglès, per tal d’evitar la circulació de pas per l’interior del nucli urbà, que connectarà aquesta carretera amb l’N-141. Aquesta actuació també inclou conjunt de millores per a millorar el ferm de la travessera urbana de la C-63, mitjançant un tractament previ i l’estesa d’una capa de paviment fono-absorbent.

 

Aquesta variant és “una reivindicació històrica del municipi”, que permetrà “millorar la qualitat de vida” al municipi, ha explicat Calvet. El conseller ha posat de relleu que la nova infraestructura permetrà alleugerir l’interior del nucli urbà d’un bon nombre de vehicles, un significatiu percentatge dels quals són pesants. Com a Govern, “hem de crear les condicions que permetin crear equitat territorial, que és equitat social. Creant aquestes condicions; que els camions passin per les variants i els carrers siguin per al poble, aconseguim que hi hagi qualitat de vida”, ha dit.

Anglès

La construcció de la variant comportarà que un tram de la C-63 d’un quilòmetre –entre els quilòmetres 38,5 i el 39,6—perdi la funció de carretera. D’altra banda, un tram de la GI-542 de 600 metres i l’antiga carretera N-141z, d’un quilòmetre de longitud, han adquirit la condició de xarxa viària municipal, de manera que s’han inclòs també en aquest conveni per al seu traspàs.

 

Inici de les obres de la variant

 

Territori i Sostenibilitat iniciarà pròximament les obres de la variant, amb una inversió de 21,6 MEUR. La nova infraestructura connectarà la C-63 i l’N-141e tot evitant el pas per l’interior del nucli urbà, millorarà la mobilitat en aquest entorn i la seguretat viària. Els treballs tindran un termini d’execució de 24 mesos.

 

Actualment, el recorregut de la C-63 en el tram comprès entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 6.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 7% de pesats. Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 9.500 vehicles diaris, dels quals un 6% són pesants. Així, la nova variant permetrà alleugerir de trànsit la travessera d’Anglès.

Anglès

El traçat de la variant comença a la carretera C-63 al sud del municipi d'Anglès. En aquest punt, es projecta una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d'Anglès, la C-63, el cementiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera.

 

Uns 250 metres a continuació, comença un túnel de 485 metres de longitud per a salvar una zona muntanyosa. La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot – Girona, on es preveu una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d'Anglès.

 

La variant tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i estarà conformada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada cadascuns, separats per una mitjana d’1 metre i vorals d’1 metre d’amplada.

 

Les obres inclouen:

 

  • Construcció de la nova carretera, d’1,6 quilòmetres
  • Un túnel de 485 metres de longitud, dotat de les instal·lacions de control i seguretat corresponents.
  • Desviament de serveis afectats
  • Construcció de tres estructures: un pas inferior que dona accés al cementiri per sota de la variant i dos passos inferiors per donar continuïtat a dos camins.
  • Execució de murs
  • Senyalització, abalisament i barreres de seguretat
  • Elements per a facilitar el drenatge de la carretera
  • Mesures d’integració ambiental
  • Reposició d’un tram de la via verda (ruta del Carrilet Olot-Girona) que quedarà afectat durant les obres
  • Actuacions de millora del ferm a la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma)

 

3  

Imatges

Fotografia

Fotografia 261

Plànol travesseres

Plànol travesseres 134

Plànol variant

Plànol variant 130

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 443