9 de desembre, Dia Mundial de l’Avellana
El 9 de desembre és el Dia Mundial de l’Avellana. Per commemorar-lo, a Reus es realitzen diferents accions, juntament amb el Consell Regulador de la DOP Avellana de Reus per a la promoció gastronòmica de l’avellana DOP Reus com un dels productes de qualitat vinculats a la cultura culinària de la ciutat i del territori del Camp de Tarragona. Unes accions que organitza l’Agència de Promoció de Ciutat Reus Promoció.
Avui, al Gaudí Centre, es reparteixen bossetes amb avellana DOP Reus entre tots els visitants fins a exhaurir les existències. I del 7 a l’11 de desembre, els aparadors comercials de la ciutat s’han tematitzat amb l’avellana, alhora que s’hi reparteixen uns pots de vidre serigrafiats i un cartell amb la informació.
D’altra banda, la regidoria d’Empresa i Ocupació ha editat un vídeo per posar en valor l’avellana de Reus, la seva vinculació amb els reusencs i la seva aplicació en gastronomia tot l’any (gelats, orxates, torrons, pastisseria, postres o pa). Aquest vídeo, que compta amb la participació de diversos elaboradors de la ciutat, es podrà veure a través de les xarxes socials a partir del 9 de desembre.
El “Temps d’Avellana” 2020 es clou amb la participació d’unes 3.000 persones
Les activitats s’emmarquen en la campanya “Temps d’avellana”, que es va posar en marxa el 3 d’octubre i que ha celebrat nombroses activitats lúdiques i professionals programades per 23 entitats fins al Dia Mundial de l’Avellana. Gairebé 3.000 persones han participat en les diverses activitats, de les quals unes 1.400 són alumnat de diferents escoles que han assistit a una xerrada de la Setmana Bio a Catalunya i al concurs de dibuix organitzat per la Cambra de Reus, unes 1.400 són públic general dels tastos, visites i sortides organitzats i 112 són professionals participants a les jornades tècniques. El 51,6% dels participants ho han fet en accions presencials i el 48,4% en línia.
A més, durant la campanya s’han repartit un total de 2.000 packs d’avellana DOP Reus a través de diverses accions de promoció d’aquesta fruita seca als consumidors.
A la tercera edició del “Temps d’avellana”, una acció per posar en valor l’avellana i fomentar-ne el consum, hi han col·laborat el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, la Cambra de Comerç de Reus, l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona, la DOP Avellana de Reus, l’IRTA, PRODECA, Unió de Pagesos, l’Ajuntament de Brunyola, l’associació Avellana de Brunyola i Comarques Gironines, l’Ajuntament de Riudoms, l’Ajuntament de Vilaplana, el Gremi de Forners del Baix Camp, Ca Rosset i Còdol Educació.
El “Temps d’avellana” és una de les accions de promoció que s’emmarquen en el Pla estratègic per a la valorització de l’avellana que pretén incrementar la presència del producte en el territori de producció, millorar-ne el coneixement i el consum, i contribuir al manteniment del conreu, el paisatge i l’estructura social vinculada al sector.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat.