Amb aquest certificat, el Departament posa de manifest el seu compromís amb la seguretat de les dades que gestiona relatives al pagament de fons d’ajuts europeus
query_builder 14 gener 2021 09:22
event_note Nota de premsa
Amb aquest certificat, el Departament posa de manifest el seu compromís amb la seguretat de les dades que gestiona relatives al pagament de fons d’ajuts europeus
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha estat el primer departament de la Generalitat de Catalunya a obtenir la certificació ISO/IEC 27001:2013 de gestió segura de la informació. En aconseguir aquesta certificació de Bones Pràctiques en matèria de gestió de la seguretat de la informació, el Departament posa de manifest el seu compromís amb la seguretat de les dades que gestiona relatives al pagament de fons d’ajuts europeus.
L’acreditació obtinguda pel Departament d’Agricultura per establir, implantar i mantenir un sistema de gestió de seguretat de la informació ha estat concedida per la British Standards Institution (BSI).
¿Què vol dir estar certificats en la norma ISO 27001:2013?
Aquesta certificació vol dir que el Departament d’Agricultura és capaç de tractar els fluxos d’informació evitant aquelles amenaces que planen sobre l’àmbit dels sistemes d’informació i de complir les exigències legals vigents en matèria de protecció de dades i privacitat.
L’acreditació en aquesta norma significa també que el Departament ha estat capaç d’implantar un conjunt de controls adequats per assegurar la confidencialitat, integritat i disponibilitat dels sistemes d’informació associats a determinades línies d’ajuts, conèixer-ne els riscos associats, identificar les possibles amenaces per a l’activitat pròpia de la gestió d’aquests fons d’ajuts i reduir-los eficaçment.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat