Ferrocarrils

FGC

FGC finalitza la instal·lació de catenària rígida entre les estacions d'Europa | Fira i L'Hospitalet Av. Carrilet, de la línia Llobregat-Anoia

query_builder   14 gener 2021 10:45

event_note Nota de premsa

FGC finalitza la instal·lació de catenària rígida entre les estacions d'Europa | Fira i L'Hospitalet Av. Carrilet, de la línia Llobregat-Anoia

  • En paral·lel, Ferrocarrils ha començat la substitució de catenària flexible per rígida en el tram fins a Cornellà
  • La catenària rígida, que es col·loca als trams de túnel, dota el sistema de més fiabilitat i robustesa i en redueix el consum energètic i el manteniment
FGC
La nova catenària rígida.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat els treballs de substitució de la catenària flexible pel sistema de catenària rígida al tram de túnel comprès entre les estacions d’Europa | Fira i L’Hospitalet Av. Carrilet, de la línia Llobregat-Anoia. La catenària rígida, a diferència de la flexible, aporta més fiabilitat al servei perquè no està sotmesa a les tensions mecàniques dels conductors; la secció elèctrica és més ampla de manera que es redueixen les caigudes de tensió. Això implica una reducció de les pèrdues de carrega per resistència al pas de la corrent i, per tant, es millora de l’eficiència energètica. A més, la catenària rígida te també un menor cost de manteniment en precisar menys revisions i ajustos que la convencional.

FGC

A la línia Llobregat-Anoia, un 63% del tram de túnel entre Plaça Espanya i Cornellà ja disposa de catenària rígida, concretament des de l’estació de Pl. Espanya i fins a L’Hospitalet Av. Carrilet. I FGC ja està executant el següent tram, que arriba fins a la sortida del túnel de l’estació de Cornellà.

3  

Imatges

Foto 1

Foto 1 199

Foto 2

Foto 2 198

Foto 3

Foto 3 193

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 455