El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació d’obres de seguretat viària a la C-35 entre Vilalba Sasserra i Sant Celoni per un import de 4,7 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos. Els treballs abastaran un tram de 5,5 quilòmetres de longitud i consistiran principalment en l’estesa d’una nova capa de ferm en aquest àmbit i la implantació en la major part del recorregut d’un tercer carril per a facilitar els avançaments i d’una mitjana central per a reduir el risc de xocs frontals, dins del Pla de Carreteres 2+1 del Departament.
Les carreteres 2+1 són carreteres d’una única calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit i el central, de forma alternada al llarg del seu recorregut. El Pla de Carreteres 2+1, que està desplegant Territori i Sostenibilitat, consisteix en la conversió a aquest model d’aquelles carreteres on el risc d’accidents frontals, que són especialment greus, pot ser més elevat.
El tram de la C-35 on s’actuarà discorre entre el pas soterrat de la travessera de Vilalba Sasserra i l’enllaç de Sant Celoni centre. Les actuacions que es duran a terme són:
- En el tram de 4,3 quilòmetres entre l’accés a la Baronia del Montseny i l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61, s’eixamplarà la carretera per a configurar un tercer carril addicional, per a permetre l’avançament de vehicles amb òptimes condicions de seguretat viària, sense necessitat d’ocupar el carril de sentit contrari.
Fins a la nova rotonda a la cruïlla amb la BV-5301 (accés a Santa Maria de Palautordera), el carril addicional és en sentit Sant Celoni i, entre aquest punt i l’enllaç amb l’AP-7 + C-61, el carril addicional és en sentit Vilalba Sasserra.
- En els tram de nova calçada de tres carrils, s’implantarà una barrera central de seguretat de formigó. En els trams on no és possible instal·lar aquesta barrera, es col·locaran balises cilíndriques.
- En el tram d’1,2 quilòmetres des del pas soterrat fins a la cruïlla d’accés a la urbanització Baronia del Montseny, on no és possible formar un tercer carril addicional, es pavimentaran de color vermell els carrils centrals existents per als girs a l’esquerra, per a potenciar-ne la visibilitat.
D’altra banda, es condicionaran les parades de bus existents i s’habilitarà un itinerari per a vianants al marge dret de la carretera entre la parada de bus de la urbanització Can Bosch i la cruïlla d’accés a la Baronia del Montseny.
- En la part del recorregut on no s’implanta tercer carril addicional, s’estableix un sistema de separació de fluxos amb zebrat central.
- Estesa d’una nova capa de paviment al llarg dels 5,5 quilòmetres de l’obra.
- S’actualitzaran altres elements funcionals com la senyalització vertical i horitzontal, l’abalisament i el drenatge.