Ferrocarrils

FGC

FGC adjudica la redacció del projecte del Tren dels Cims

query_builder   21 gener 2021 12:07

event_note Nota de premsa

FGC adjudica la redacció del projecte del Tren dels Cims

  • El document definirà totes les actuacions necessàries per instal·lar una línia de tren turístic aprofitant el traçat de l'antic carrilet de l'Estany Gento, a la Vall Fosca
FGC
Part del traçat de l'antic carrilet de l'estany Gento.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la redacció del projecte del Tren dels Cims, a la Vall Fosca. El document definirà tècnicament totes les actuacions que serien necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el Telefèric de Sallent i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Capdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l'antic carrilet de l'estany Gento. Els treballs de redacció tenen una durada de sis mesos.

El carrilet de l’Estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i tot el sistema de canalitzacions que comuniquen els diversos estanys la zona. El traçat del carrilet, de 5,5 km, uneix l’Estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella. Actualment està en desús i s’ha transformat en una via excursionista. La infraestructura se situa dins del municipi de la Torre de Capdella, a la Vall Fosca i molt propera al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Ara FGC impulsa, amb l’Ajuntament de la Torre de Capdella i amb PallarsActiu SA, el projecte per recuperar el traçat de l’antic carrilet i transformar-lo en una línia de tren turístic.

El document estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com són l’adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via i el seu traçat, el condicionament de murs i túnels existents, i la implantació d’estacions, edificis auxiliars i instal·lacions associades al traçat.

1  

Imatges

Foto

Foto 1591

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 239