Els horaris previstos de les rodes de premsa que farà el conseller Bernat Solé des del Centre de Difusió de Dades instal·lat al Parlament de Catalunya amb motiu de les eleccions del 14 de febrer són els següents:
- Dissabte 13 a les 13 h
- Diumenge 14 a les 9.45 h, a les 13.30 h, a les 18.30 h i a les 22.30 h
Us recordem que
és imprescindible inscriure’s a aquest formulari si voleu seguir les rodes de premsa per Zoom amb l’opció de fer preguntes, tot indicant el nom, cognoms i correu electrònic del periodista que la seguirà.
Només es permetrà l’accés a Zoom a aquelles persones que s’hagin acreditat prèviament al formulari.
Cada roda de premsa la pot seguir únicament una persona per cada mitjà. Si al vostre mitjà les diferents rodes de premsa les seguiran persones diferents, cal que ompliu el formulari per a cada persona a qui calgui acreditar.
Els periodistes que us hagueu inscrit rebreu les claus de Zoom al vostre correu electrònic
una hora abans de la roda de premsa i caldrà que us connecteu immediatament, i
com a molt tard 30 minuts abans de l’inici, per tal de passar el procés de validació i proves de vídeo i so. Us recordem que cal inscriure el nom de la persona que seguirà la videoconferència, per tal que sigui acceptada.
Si no voleu formular preguntes, podeu seguir les rodes de premsa en directe a través de les xarxes socials del Departament d’Acció Exterior (
Facebook,
Twitter i
YouTube) i les pàgines web
Parlament2021.cat i
Govern.cat Els mitjans també disposareu d’un espai a la plataforma
Watchity on podreu trobar els codis
RTMP per emetre la roda de premsa, i tindreu a la vostra disposició els vídeos de les diferents compareixences, que podreu descarregar, tallar i compartir a les xarxes:
Dashboard WatchityUsuari:
mitjans.eleccions@gencat.cat Clau: eleccionsparlament
Si necessiteu un codi
embed de cada roda de premsa, podreu obtenir-lo mitjançant el vídeo en directe que es generarà al
canal YouTube del Departament un cop comenci cada compareixença.
Les coordenades de la senyal
satèl·lit de les rodes de premsa es poden obtenir en aquest
enllaç.
Indicacions per als periodistes que seguiran la roda de premsa telemàtica:
- Cal fer servir auriculars amb micròfon.
- Les persones que no s'hagin validat pels nostres tècnics dins la plataforma no tindran l’opció de preguntar. És important entrar amb el màxim d'anticipació ja que l'accés a la sala es bloquejarà 15 minuts abans de cada roda de premsa per motius de seguretat.
- Abans d'accedir a la sala de premsa virtual Zoom es pregunta si ens podeu donar permís per controlar el vostre micròfon. Cal respondre que sí per facilitar que us obrim el micro i us podeu concentrar en formular la pregunta i no en temes tècnics.
- L'accés és personal i intransferible, identifiqueu-vos amb el vostre nom real.
- Connecteu-vos a Internet preferiblement via cable, i si no és possible situeu-vos al costat del vostre router wifi.
- És preferible instal·lar l'aplicació Zoom (la versió navegador no és tan estable).
- La webcam de l'ordinador només pot estar activa en una sola aplicació, tanqueu altres plataformes de videoconferència abans d'accedir a Zoom.
Mesures COVID-19 per als mitjans que assisteixen presencialment al Parlament Els mitjans de comunicació només tindran accés i mobilitat a la planta baixa del Parlament, on s’aplicaran mesures especials per garantir la seguretat de les persones:
- Presa de temperatura en el punt d’accés i control al Parlament.
- Obligatorietat de dur la mascareta en tot moment dins i fora del Parlament.
- Mobilitat delimitada i controlada. A tots els espais habilitats pels mitjans, repartits en tres zones, es garanteix una distància mínima d'1,6 metres entre persones.
- Neteja i desinfecció constant. Es disposarà de dispensadors de gel hidroalcohòlic.
- Ventilació mecànica i renovació de l’aire en els espais tancats.