En la cloenda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha posat en valor l’Estratègia logística per a la internacionalització de l’economia catalana aprovada recentment pel Govern i s’ha compromès a fer una reunió de treball amb la Cambra, la UPIC i les set empreses que han impulsat l’estudi, per parlar sobre les estratègies d’internacionalització de l’economia catalana i sobre el desenvolupament de sòl industrial i logístic a Catalunya.
Calvet ha destacat "el paper de la logística per donar embranzida a l'economia” i ha afirmat “que forma part del dia a dia de l’obra de govern. La situació geogràfica de Catalunya ens ha permès històricament ser porta d’entrada i sortida de mercaderies al Mediterrani, ja sigui per la via marítima, ja sigui pel Corredor Mediterrani viari i, malauradament menys del que voldríem, pel ferroviari”. A més, ha prosseguit, “la capacitat de les nostres empreses per fer del transport, emmagatzematge i distribució de béns el seu negoci, el seu valor afegit, ens ha portat on som. Hem fet molt, però encara es pot fer més.”
"La contractació logística a Catalunya s’ha disparat un 126% en el primer trimestre, fins a 246.000 m2”, ha indicat el conseller de Territori i per tant, “davant la tendència creixent de la logística, el nostre repte és crear les condicions urbanístiques, ambientals, etc. necessàries perquè aquestes empreses de nova creació, o que la Covid-19 ha obligat a reinventar-se, puguin desenvolupar-se facilitant-los la feina”, ha dit el conseller.
En aquest sentit, el titular de Territori i Sostenibilitat ha remarcat que, davant la manca de sòl logístic que l’estudi i els participants de l’acte han posat de manifest, “hem de ser conscients de la complexitat del país que tenim i pensar en conjunt.” Així, ha posat en valor “les ubicacions de sòl multimodal a les Terres de l’Ebre, els Quatre Pilans de Lleida i les 4 terminals ferroviàries: Logis Penedès, Empordà, Llobregat i la Llagosta, que sí que estan planificades.”
Finalment, el conseller ha clos: “Pensem en una logística digitalitzada, en una logística que vagi de la mà d’una mobilitat sostenible, una mobilitat en la qual les energies renovables es converteixin en el seu aliat indiscutible. Tot plegat per afrontar una transició energètica decidida, ordenada, sense moratòries que ens aturin, sinó passant a l’acció”.