Educació

Foto

El Departament d'Educació crea per al proper curs dos centres públics específics de formació professional

query_builder   14 abril 2021 13:04

event_note Nota de premsa

El Departament d'Educació crea per al proper curs dos centres públics específics de formació professional

  • Són l’Institut d’FP Antoni Algueró, especialitzat en arts gràfiques, i l’Institut dels Aliments de Barcelona, específic del sector de l’alimentació

 

  • Educació oferta un total de 8.267 grups d’ensenyaments postobligatoris, 261 més que el passat curs

 

  • S’implanta en 6 centres més la doble titulació de batxillerat amb ensenyaments esportius i artístics

 

Foto

El proper curs 2021-2022 hi haurà dos nous centres públics específics d’FP, per donar sortida a les necessitats dels sectors professionals. Concretament, l’Institut Centre de Tecnologies dels Aliments a Mercabarna (Barcelona) i l’Institut de Formació Professional Antoni Algueró (Sant Just Desvern). És la principal novetat de l’oferta d’ensenyaments postobligatoris per al curs que ve, i que avui ha presentat en roda de premsa el conseller d’Educació, Josep Bargalló.

Els dos centres estaran especialitzats en dos àmbits professionals concrets: les arts gràfiques (Institut Antoni Algueró) i el sector alimentari (Instituts dels Aliments). Pel que fa a Antoni Algueró, és un centre fins ara privat que tanca en acabar el curs actual, i que de cara al proper curs disposarà només d’oferta pública. Tindrà 6 grups de les següents famílies professionals: Preimpressió Digital; Impressió gràfica; Postimpressió i Acabats Gràfics; Disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia; i Gràfica Publicitària. Serà un centre públic específic de les arts gràfiques i un centre integrat que també oferirà formació ocupacional del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).

L’Institut dels Aliments de Barcelona es posarà en marxa amb una oferta de 5 grups de les famílies de Comercialització de Productes Alimentaris; Elaboració de Productes Alimentaris; Forneria, Pastisseria i Confiteria; Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària; i Dietètica. Estarà ubicat a Mercabarna, fet que permetrà al centre aprofitar les sinèrgies que es puguin donar amb les empreses situades en aquest centre logístic de la Zona Franca.

El conseller Bargalló ha remarcat el paper canviant de la formació professional, que “augmenta la qualitat de la diversificació de la seva oferta, és una de les necessitats del sistema. Suposa abandonar una FP genèrica i generalista per afrontar una FP lligada a les necessitats del territori, a la demanda del mercat laboral i a la realitat dels nous continguts i habilitats dels nostres estudiants”.

8.267 grups d’ensenyaments postobligatoris

De cara al curs que ve, el Departament d’Educació ofereix un total de 8.267 grups dels següents ensenyaments postobligatoris: batxillerat, FP de grau mitjà i grau superior, ensenyaments artístics, ensenyaments esportius, itineraris formatius específics (IFE), programes de formació i inserció (PFI), FP bàsica, arts escèniques i cursos d’especialització. Això suposa 261 grups més respecte l’oferta inicial del curs actual, dels quals 259 són d’oferta pública i 2 de concertada.

Destaca l’àmplia oferta en batxillerat, amb 2.797 grups -98 grups més que l’any passat-; i en cicles de formació professional de grau mitjà i grau superior amb 4.390 grups -55 grups més que l’any passat-.

12 cicles d’FP de nova implantació

Pel que fa a FP i ensenyaments de règim especial, hi ha 163 grups nous arreu de Catalunya en centres on no es cursaven el passat curs. També s’implantaran per primera vegada a Catalunya 12 cicles que fins ara no s’impartien en cap centre:

-           Cicles formatius de grau mitjà: Guia en el medi natural i temps de lleure; Gestió administrativa perfil sanitari (nou a l’oferta pública).

-           Programes de formació inserció: Auxiliar d’activitats d’engreix i d’espècies aqüícoles; Auxiliar de manteniment i reparació de carrosseries de vehicles; Auxiliar de manteniment i reparació de carrosseries de vehicles de mobilitat personal; Auxiliar de comercialització de productes i logística.

-           Itineraris formatius específics: Auxiliar en serveis de restauració i elaboració d’àpats.

-           Arts Escèniques: Grau superior: Direcció de cant coral.

-           Cicles formatius de grau bàsic: Informàtica d’oficina; Accés i conservació en instal·lacions esportives; Serveis comercials.

-           Institut Obert de Catalunya (IOC): Grau superior: Documentació i administració sanitària; Transport i logística.

 

Foto2

S’amplia l’oferta de doble titulació de batxillerat

El proper curs hi haurà 6 centres nous que impartiran la doble titulació de batxillerat amb ensenyaments esportius i artístics en tres anys –i seran un total de 15 centres a Catalunya-. Els centres que incorporen la doble titulació són:

  • Institut Milà i Fontanals (Vilafranca del Penedès).
  • Institut Centre d’Esports de Muntanya del Pallars (La Pobla de Segur)
  • Institut de Tecnificació (Amposta)
  • Institut Ramon Berenguer IV (Amposta)
  • Institut La Serreta (Rubí)
  • Institut Salvat Papasseit (Barcelona)

Pel que fa al batxillerat artístic, el curs 2021-2022, a més dels 64 centres públics que ja ofereixen el batxillerat artístic el curs actual, també es podrà cursar als següents instituts: Institut Cirviànum (Torelló), Institut Sant Quirze del Vallès (Sant Quirze del Vallès), i Institut Baix Montseny (Sant Celoni).

Cal ressaltar l’ampliació de l’oferta dels centres que ofereixen programes de noves oportunitats, adreçats a joves d’entre 14 i 24 amb la finalitat d’adquirir el títol de graduat en educació secundària, la reincorporació al sistema educatiu i la preparació per accedir al mercat laboral. Així, s’augmenten 20 grups del cicle formatiu de grau bàsic i es creen 3 grups de la nova formació professionalitzadora.

Josep Bargalló ha declarat que aquests ensenyaments “per nosaltres tenen un nivell d’importància i dedicació idèntics a l’FP reglada i al batxillerat. Dedicats a l’alumnat que no ha acabat els estudis o ha sortit del sistema educatiu i que vol tornar amb intenció professionalitzadora. Permeten reintroduir al sistema educatiu a l’alumnat que n’ha sortit de forma precipitada o que li cal una inserció laboral amb uns estudis professionals que no són els reglats oficials”. 

Període de presentació de sol·licituds de preinscripció

A partir d’avui, es posa en marxa un nou portal que unifica tota la informació dels diferents ensenyaments en un únic espai web, triaeducativa.gencat.cat . S’hi poden trobar els continguts de tots els estudis, els requisits d’accés, així com les sortides acadèmiques i professionals. El titular d’Educació ha ressaltat que el portal “avui neix i és d’accés, és un portal que volem que sigui una jornada de portes obertes que duri 24h al dia, tot l’any. On en qualsevol moment l’alumne, la seva família i el seu entorn formatiu pugui accedir a totes les possibilitats de formació que cada alumen té a partir de la seva formació, de la forma més àmplia possible”.

De la mateixa manera que els ensenyaments obligatoris, la preinscripció serà totalment electrònica, de tal manera que es pugui fer en qualsevol hora del dia –durant les 24h- i des de qualsevol dispositiu, ja sigui un ordinador, una tableta o un telèfon mòbil.

La presentació de sol·licituds de preinscripció per als ensenyaments postobligatoris serà: del 11 al 17 de maig en el cas de batxillerat, cicles de grau mitjà d’FP i d'arts plàstiques i disseny; i del 25 al 31 de maig en el cas dels cicles de grau superior d’FP i d'arts plàstiques i disseny. Pel que fa al període de matriculació, els alumnes de batxillerat i de cicles formatius de grau mitjà podran fer la matrícula del 12 al 16 de juliol –els pendents de l'avaluació batxillerat de setembre, serà del 7 al 10 de setembre-. Els dels cicles de grau superior d’FP, entre l’19 i el 23 de juliol.

 

14 d’abril de 2021

1  

Fitxers adjunts

Dossier dades adjunt

Dossier dades adjunt
PDF | 729

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia