Empresa i Treball

Eñaut

Arrenca la primera jornada de 080 Barcelona Fashion-Digital Edition

query_builder   26 abril 2021 20:50

event_note Nota de premsa

Arrenca la primera jornada de 080 Barcelona Fashion-Digital Edition

El dissenyador Avellaneda amb alguns dels looks de la seva col·lecció
El dissenyador Avellaneda amb alguns dels looks de la seva col·lecció
  • El conseller d’Empresa i Coneixement ha inaugurat la 27a edició de 080 Barcelona Fashion, “una plataforma que projecta la indústria del país i la ciutat de Barcelona com a pol de talent i creació”
  • AVELLANEDA, MENCHÉN TOMÀS, EÑAUT, THE LABEL EDITION, ANTONIO MARCIAL i ÁLVARO CALAFAT han protagonitzat la primera jornada dels Fashion Show Films de la 27a edició de 080 Barcelona Fashion a l’excepcional emplaçament de la Casa Milà (La Pedrera)

Descarrega aquí el vídeo resum de la jornada

 080 Barcelona Fashion arrenca la seva 27a edició amb la primera sessió de Fashion Show Films. Les propostes de les firmes AVELLANEDA, MENCHÉN TOMÀS, EÑAUT, THE LABEL EDITION, ANTONIO MARCIAL i ÁLVARO CALAFAT han protagonitzat la jornada inaugural d’aquesta nova edició del certamen a l’excepcional emplaçament de la Casa Milà (La Pedrera), considerat l’edifici civil més emblemàtic d’Antoni Gaudí.

El conseller Tremosa en la benvinguda de la 27a ed de 080
El conseller Tremosa en la benvinguda de la 27a ed de 080

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha inaugurat la 27a edició de 080 Barcelona Fashion, que ha tornat a apostar pel format 100% digital. En les seves paraules de benvinguda, Tremosa ha destacat l’emplaçament escollit, La Casa Milà-La Pedrera, “un espai on conflueixen moda, disseny i arquitectura”. El conseller ha assenyalat que 080 Barcelona Fashion “és una plataforma de moda compromesa amb la innovació, la sostenibilitat i la creativitat, que vol contribuir a projectar la nostra indústria i la ciutat de Barcelona com a pol de talent i creació”.

Tremosa ha reivindicat “Catalunya com a un referent en moda al sud d’Europa, amb un ecosistema productiu sòlid i amb una llarga tradició, que compta amb 15.000 empreses i prop de 75.000 treballadors. I una clara vocació internacional”. Així mateix, ha retirat el compromís del Govern de la Generalitat “de continuar treballant amb les empreses i entitats del sector de la moda de Catalunya per mantenir i potenciar aquest ecosistema, per fer-lo encara més fort i competitiu”. El conseller ha finalitzat augurant tot d’èxit a aquesta edició que “sens dubte situarà Barcelona en el centre europeu de la moda”.


AVELLANEDA, MENCHÉN TOMÀS, EÑAUT, THE LABEL EDITION, ANTONIO MARCIAL i ÁLVARO CALAFAT en la primera jornada de 080 Barcelona Fashion

Avellaneda ha estat la firma encarregada d'inaugurar la segona edició digital del certamen de moda amb la col·lecció La nuit éclairée. Les propostes que ha presentat el dissenyador català es basen en l’esmòquing per home i dona, els estampats inspirats en la porcellana xinesa, vestits que neixen inspirats per peces de sastreria, una gamma cromàtica essencial i energètica -blanc, negre, vermell, blau- que remet a la cultura mediterrània i a la seva celebració d’allò essencial. Una clara intenció en recuperar la funció artesanal de la moda: envoltar-nos amb bellesa, alegria, diversió i escapisme

Avellaneda
Avellaneda

Visualitza aquí el Fashion Show Film

Descarrega les imatges de Look Book

Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film


Seguidament, la dissenyadora Menchén Tomàs ha presentat Duende, inspirant-se en aquell talent innat i intangible que provoca unes sensacions gairebé màgiques en aquell que ho presencia. La col·lecció que ha presentat Menchén Tomàs juga amb volums volàtils de faldilles i vestits llargs on el tall i estampats del teixit creen diferents narratives. També treu teixits de context creant combinacions sorprenents com l’ús de la pelfa per la confecció d’una americana o una camisa de tafetà amb volums que desafien la gravetat. L’ús de gases estampades i sedes amb inspiració oriental amb colors com el blau porcellana, el verd poma o el taronja mandarina li donen a la col·lecció un aire d’energia.

Menchén Tomás
Menchén Tomás

Visualitza aquí el Fashion Show Film

Descarrega les imatges de Look Book

Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film

 

La firma Eñaut ha presentat la seva quarta col·lecció Logging 4%, aquesta vegada enfocant-se en la desforestació i l’explotació forestal. En el seu Fashion Show Film s’han vist camises oversize, dessuadores, monos, abrics i peces de sastreria en tonalitats neutres que evoquen als colors de la terra amb verds, ocres i negres, i l’ús del bicolor en algunes peces, així com també estampats com el quadre. Una proposta creativa que transita des de la vida a l’absència d’ella, del tot al no-res, de la bellesa a la desolació. Una perspectiva de la lluita en la batalla en l’explotació massiva.

Eñaut
Eñaut

Visualitza aquí el Fashion Show Film

Descarrega les imatges de Look Book

Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film

The Label Edition també ha presentat la seva col·lecció Love echo en aquesta primera jornada de 080 Barcelona Fashion. La seva proposta alimenta l’amor que convida a deixar de banda les emocions negatives i recordar temps més fàcils, en els que abraçar-se no era sinònim de posar-se en perill. Aquest tipus d’amor que parla un llenguatge comú, que flueix a través d’aquestes peces. Bruses y baggy pants de colors vius, volants que exalteixen l’exuberància i botons de diferents mides que conviuen en un mateix puny, són alguns dels elements que parlen aquest llenguatge.

 

The Label Edition
The Label Edition

Visualitza aquí el Fashion Show Film

Descarrega les imatges de Look Book

Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film


Un dels joves dissenyadors que ha debutat al 080 Barcelona Fashion és Álvaro Calafat amb la seva col·lecció Capítulo 1 Desequilibrio, que s’inspira en els pecats que Dante descrivia amb aclaparadora exactitud i contemporaneïtat en la seva Divina Comèdia, actualitzant-los i reflectint-los en la societat actual. La col·lecció parteix de nou dissenys troncals, que descriuen cada un dels pecats de Dante, amb un patronatge entre allò diví -línies corbes, el·líptiques, rodones – i l’humà – línies rectes i quadrades -.  La gamma cromàtica que planteja Álvaro Calafat és plena de contrastos, des de blancs a grisos fins a colors freds com el verd botella i el blau marí, a colors càlids com l’ocre i el caldera. Els complements també tenen el seu propi significat dins de l’infern que ens proposa el dissenyador i es converteixen en el fil conductor de la col·lecció.

Alvaro Calafat
Alvaro Calafat

Visualitza aquí el Fashion Show Film

Descarrega les imatges de Look Book

Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film

 

La primera jornada de 080 Barcelona Fashion Digital Edition ha conclòs amb la col·lecció Fresh and Bloody del també debutant Antonio Marcial. Una col·lecció de moda genderless inspirada en la moda i els vestits dels anys noranta i que parla sobre art, patiment, ferides i cicatrius d’una manera optimista i renovadora. Amb cada peça, el jove dissenyador desconstrueix els codis que defineixen el gènere a la moda: siluetes, línies, materials, colors, per crear-ne de nous i tornar a començar. Siluetes amples i muscleres es barregen amb línies més sexy i peces més cenyides. Teixits lleugers conviuen amb el denim, que es torna elegant i trencador; i combinen amb el punt amb noves formes i patrons.

Marcial
Marcial

Visualitza aquí el Fashion Show Film

Descarrega les imatges de Look Book

Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film


Aquesta edició, 080 Barcelona Fashion compta amb marques patrocinadores i col·laboradores. Són espònsors Kevin Murphy (perruqueria oficial) i Thuya Professional Line (manicura oficials). Hi participen com a col·laboradores GHD (eines de perruqueria oficials), M·A·C Cosmetics (maquillatge oficial), Garmin (rellotge oficial), SVR Cosmetics (cosmètica oficial), Thuya Formació Professional (equip de maquillatge), Rowenta (planxat i eines d’higienització), Font Vella (aigua oficial) i La Roca Village (destinació de shopping oficial). Les firmes reiteren el seu suport al projecte de 080 Barcelona Fashion.

 

Segueix-nos a les xarxes socials___________________________

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter: @empresacat

 

15  

Imatges

El conseller Tremosa en la benviinguda a la 27a ed de 080

El conseller Tremosa en la benviinguda a la 27a ed de 080 414

Avellaneda_1

Avellaneda_1 461

Avellaneda_2

Avellaneda_2 498

Avellaneda_3

Avellaneda_3 1951

Marcial_1

Marcial_1 486

Marcial_2

Marcial_2 1122

Calafat_1

Calafat_1 796

Calafat_2

Calafat_2 723

Eñaut

Eñaut

Eñaut_2

Eñaut_2 1362

Eñaut_3

Eñaut_3 1516

Menchén Tomas_1

Menchén Tomas_1 831

Menchén Tomas_2

Menchén Tomas_2 1293

The Label Edition_1

The Label Edition_1 669

The Label Edition_2

The Label Edition_2 1196