Empresa i Treball

INDÚSTRIA

La Generalitat comptarà amb un pavelló físic i virtual a l'ISE per impulsar el sector audiovisual català

query_builder   29 maig 2021 10:00

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

La Generalitat comptarà amb un pavelló físic i virtual a l'ISE per impulsar el sector audiovisual català

  • L’agència ACCIÓ del Departament d’Empresa i Treball disposarà d’un estand de 200m2 que acollirà 20 empreses catalanes amb l’objectiu de trobar inversors, conèixer socis i nous clients i obrir nous mercats internacionals
  • A més, ACCIÓ organitzarà reunions físiques i virtuals entre més de 300 empreses o startups catalanes amb multinacionals com LG, Samsung, Hyundai,  Henkel o Damm
  • També s’han organitzat diverses sessions de ‘pitch’ per a startups catalanes del sector audiovisual


La Generalitat de Catalunya comptarà amb un pavelló físic i virtual al congrés Integrated Systems Europe (ISE) amb l’objectiu d’impulsar el sector audiovisual català. A través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- es disposarà d’un pavelló de 200m2 que acollirà 20 empreses catalanes per facilitar la cerca d’inversors, socis i clients, així com guanyar visibilitat i obrir nous mercats internacionals.

L’ISE, organitzat per les associacions AVIXA i CEDIA, està considerada la principal fira del sector de l’audiovisual i els sistemes integrats a Europa. Des d’aquest 2021 Barcelona és la nova seu permanent de l’esdeveniment, que fins ara s’havia celebrat a Amsterdam. Enguany l’esdeveniment serà una edició especial a causa de la situació provocada per la pandèmia amb la previsió de tornar a la normalitat el febrer del 2022. Tindrà lloc els propers 1 i 2 de juny al recinte de Fira de Barcelona – Gran Via a l’Hospitalet de Llobregat i combinarà la presència física amb la virtual.

Participació catalana

Les empreses i entitats catalanes que disposaran d’un espai físic i virtual al pavelló d’ACCIÓ a l’ISE són Amate, OnionLab, OPTIMUS, Arthur Holm, nsign.tv, EZ Acoustics, ebantic, la Comunitat RIS3CAT Media, iDISC, ADTEL, el centre universitari de disseny BAU, Sono, IZI, MitisWorld, Waapiti, Percon, Watchity, Albadalejo, Lavinia Services i Window Sight. Es dediquen al desenvolupament de hardware, software i serveis en el sector de l’àudio i el vídeo en àmbits com la realitat virtual, les plataformes de gestió de continguts, el mapping 3D, la gestió d’equipament o la producció audiovisual, entre d’altres.

Paral·lelament a la participació d’aquesta vintena d’empreses, ACCIÓ també ha organitzat reunions físiques i virtuals entre més de 300 startups i empreses amb multinacionals i inversors internacionals com LG, Samsung, Hyundai,  Henkel o Damm, entre d’altres. Seran trobades de networking de 30 minuts de durada durant les quals les empreses hauran de presentar els seus projectes als reptes plantejats per les companyies amb l’objectiu de fomentar un entorn d’innovació oberta.

Es tracta de l’’Open Innovation Challenges’ -un format que s’organitza des del 2006 al Mobile World Congress (MWC) i que ara tindrà lloc per primera vegada a l’ISE-, una activitat organitzada per ACCIÓ com a membre de la xarxa Enterprise Europe Network (EEN) de la Comissió Europea.

A més, amb l’objectiu de posicionar el sector audiovisual al món, ACCIÓ també ha organitzat un conjunt de ‘pitch’ d’startups catalanes a l’ISE per donar a conèixer les tecnologies que es desenvolupen des de Catalunya en aquest sector i facilitar la cerca de nous inversors per part d’aquestes empreses emergents.  Així, en el marc de l’espai Startup Nation de l’ISE (en col·laboració amb The Next Web), tres fons de capital risc exploraran les tendències de futur i una desena d’startups catalanes donaran a conèixer els seus projectes en els subsectors de videojocs, les smart cities i la realitat augmentada i virtual.

La presentacions les seguiran els assistents al congrés i es transmetran en directe arreu del món mitjançant els canals digitals de l’ISE. Hi participaran les startups Rokubun, Dexma i Brickbro (àmbit smart cities); freeverse, dynamo.video i Wizards Club (videojocs); Broomx, Enliven i Psious (realitat augmentada i virtual); i els fons Telegraph Hill Capital, Inveready i Caixa Capital.

El sector audiovisual a Catalunya

Actualment a Catalunya hi ha més de 1.100 empreses del sector audiovisual, que sumen una facturació total de 6.700 milions d’euros i ocupen a unes 26.000 persones, segons un estudi de la Direcció General d’Indústria i ACCIÓ elaborat en col·laboració amb el Clúster Audiovisual de Catalunya i que es pot consultar en aquest enllaç. Segons l’informe, a Catalunya hi ha tres segments de negoci principals: l’entreteniment audiovisual -el primer en facturació i nombre de treballadors-; la comunicació i publicitat i els mitjans de comunicació.