Empresa i Treball

EMT

TURISME

Catalunya es promociona a les principals capitals d'Europa per impulsar el turisme de proximitat

query_builder   16 juny 2021 10:30

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya es promociona a les principals capitals d'Europa per impulsar el turisme de proximitat

Presentació, a Berlín, de l'estat i novetats de la destinació catalana
Presentació, a Berlín, de l'estat i novetats de la destinació catalana
  • El Grand Tour de Catalunya és l’eix vertebrador d’aquesta gira, un nou producte que s’adequa a les noves tendències postcovid

  • Aquesta iniciativa forma part del pla de reactivació de l’activitat turística a Catalunya, dotat amb 6,5 milions d’euros i format per més de 30 accions

  • França, Regne Unit, Alemanya, Espanya i Benelux són els principals mercats emissors de turisme a Catalunya amb més de 13,5 milions de turistes l’any 2019

 

El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme, ha iniciat una gira per 5 ciutats europees per promocionar Catalunya com a destinació. Berlín, París, Madrid, Amsterdam i Londres són les escollides per impulsar la reactivació del turisme als mercats de proximitat.

Durant aquestes presentacions, que s’emmarquen en l’acció Catalunya reStart Europe, es donarà a conèixer a mitjans de comunicació, blogguers i influencers informació sobre l’estat i les novetats de la destinació catalana a través del Grand Tour de Catalunya, un producte turístic en forma de ruta circular que permet recórrer els principals atractius del territori en 5 trams.

Berlín ha estat la capital que ha donat inici a aquesta iniciativa. Ahir al vespre, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, acompanyat del director executiu de l’ACT, Patrick Torrent, i de la directora de l’oficina de promoció a l’exterior de l’Europa central, Montserrat Sierra, va presentar la destinació catalana al públic alemany.

Catalunya és una destinació segura, tot el sector turístic ha fet una inversió molt important per garantir la màxima seguretat dels nostres visitants. Aquesta ha estat una de les nostres prioritats conjuntament amb fer possible que la població catalana estigui immunitzada” va afirmar el director de l’ACT, David Font, que va afegir que “la incidència de la covid-19 està baixant arreu de la destinació catalana gràcies al bon comportament de la ciutadania i a les mesures de protecció que tothom segueix”.

El representant de l’ACT també va explicar que durant aquest últim any i mig “hem treballat de valent per crear nous projectes i experiències adaptades a les necessitats i prioritats actuals del turista”. “No hi ha una sola Catalunya, n’hi ha milions. I cada persona que ens visiti trobarà la seva perquè volem que els nostres visitants segueixin gaudint de casa nostra com han fet fins abans de la pandèmia”, va afirmar Font.

En cada capital europea, l’organisme de promoció turística depenent del Departament d’Empresa i Treball estarà acompanyat d’un o més patronats de turisme de Catalunya, ens que han contribuït a fer possible aquest producte turístic per destacar els indrets més emblemàtics i també els més desconeguts de la seva demarcació. En el cas de Berlín, els patronats de turisme de Lleida, Costa Daurada i Terres de l’Ebre, van explicar les novetats de les seves respectives destinacions.

Les properes presentacions tindran lloc a París el 22 de juny juntament amb els patronats de turisme de Girona i la Diputació de Barcelona; el 29 de juny a Madrid també amb la Diputació de Barcelona i el patronat de turisme de les Terres de l’Ebre; el 30 de juny a Amsterdam, amb els patronats de turisme de Lleida i Girona; i finalment l’1 de juliol a Londres amb Turisme de Barcelona i el patronat de turisme de la Costa Daurada.

Grand Tour de Catalunya, un producte que respon a les noves demandes postpandèmia

Els itineraris que planteja el Grand Tour de Catalunya estan plenament alineats amb les noves preferències de viatge en la situació postcovid-19, ja que cada tram comença en una gran ciutat i permet als visitants conèixer en vehicle privat indrets menys coneguts i per tant menys massificats.

A més, representa el model turístic sostenible impulsat per l’ACT: distribueix els visitants de forma equilibrada per tot el país, és divers en productes i experiències de qualitat, i és apte per descobrir la destinació durant tot l’any.

El Grand Tour de Catalunya és la iniciativa 3 del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022, el document que guia l’activitat de promoció de la destinació. Es tracta d’un producte desenvolupat conjuntament amb el territori en col·laboració amb els patronats de turisme de les diputacions així com amb l’acompanyament del sector privat.

Pla de reactivació de l’activitat turística a Catalunya

La iniciativa Catalunya reStart Europe forma part de les 30 accions del pla de reactivació que Turisme de la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa per mantenir i consolidar el turisme nacional i estatal, i recuperar part de la demanda internacional.

Dotat amb més de 6,5 milions d’euros, el pla inclou la participació a fires de referència, com ara ILTM Àsia-Pacífic (Singapur), World Travel Market (Londres), ITB Xina (Shanghai), IBTM World (Barcelona) i MedTravel Expo (Moscou), entre moltes altres. També la realització de missions comercials i workshops així com la participació a presentacions i actes destinats a promocionar la destinació catalana arreu del món.

Principals mercats emissors de les destinació catalana

Si agafem com a referència l’any 2019, abans de la pandèmia, van visitar Catalunya 19,3 milions de turistes, dels quals 13,5 milions provenien dels mercats francès, britànic, alemany, espanyol i Benelux. A més, la despesa turística va ser de 21.300 milions d’euros i aquests cinc mercats van suposar el 41% (més de 8.700 milions d’euros) que va realitzar el turisme de proximitat a la destinació catalana.

En aquest sentit, Catalunya és la destinació internacional preferida dels francesos, un mercat de proximitat que representa el primer mercat emissor per a la destinació catalana. L’any 2019 van visitar el país més de 4 milions de turismes francesos i van generar una despesa de 2.458 milions d’euros.

Pel que fa al mercat britànic, Catalunya va rebre més de 2 milions de turistes procedents d’aquest mercat, que van generar una despesa d’1.943 milions d’euros.

Alemanya és un dels principals mercats emissors de turistes del món i, en relació a Catalunya, és el quart emissor en nombre d’arribades després de França i el Regne Unit. L’any 2019, Catalunya va rebre la visita d’1,4 milions de turistes alemanys i van deixar més de 1.230 milions d’euros.

Pel que fa al mercat del Benelux, van visitar Catalunya 758.600 i 375.400 turistes procedents dels Països Baixos i Bèlgica, respectivament. Aquests visitants van generar una despesa de 747,6 milions d’euros en el cas del mercat holandès i 472,2 milions en el cas del mercat belga. Una despesa total de 1.219,8 milions.

Finalment, Catalunya va rebre 4.895 milions de turistes de la resta de l’Estat espanyol. Aquests viatgers van generar una despesa d’1.894 milions d’euros.

 

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________