Economia i Hisenda

Les entitats financeres que facilitaran la gestió de la tresoreria de la Generalitat passen de dos a cinc

El Govern amplia de dos a cinc el nombre d'entitats que gestionaran els serveis de tresoreria centralitzada de la Generalitat

query_builder   28 juny 2021 14:44

event_note Nota de premsa

El Govern amplia de dos a cinc el nombre d'entitats que gestionaran els serveis de tresoreria centralitzada de la Generalitat

  • Incrementa les línies de crèdit dels 1.998 milions actuals fins als 2.149 milions
  • El contracte entra en vigor a finals de juliol i tindrà una durada d’un any prorrogable un any més
  • El volum estimat d’operacions augmenta dels 25.000 milions fins als 36.500 milions i inclou el sistema de tresoreria de 118 entitats públiques
Les entitats financeres que facilitaran la gestió de la tresoreria de la Generalitat passen de dos a cinc

El Govern ha adjudicat a cinc entitats financeres el nou concurs de gestió centralitzada de tresoreria de la Generalitat i les entitats del sector públic, fet que ha suposat ampliar fins als 2.149 milions d’euros les línies de crèdit i préstec de tresoreria. Caixabank, BBVA, Caixa Enginyers, Banc Sabadell i Banco Santander prestaran, a partir de finals de juliol i durant el proper any (prorrogable per un any addicional), els serveis que requereixen la tresoreria corporativa i la de les entitats públiques de la Generalitat de Catalunya per operar de manera conjunta, d'acord amb un model de gestió denominat cash-pooling.

Cal destacar que aquest concurs presenta tres novetats. D’una banda, s’augmenten les línies de crèdit i préstec a curt termini, que passen dels 1.998,6 milions d’euros als esmentats 2.149 milions del nou contracte. D’altra banda, s’incrementa el nombre d’entitats financeres responsables de prestar el servei: a Caixabank i BBVA s’hi han afegit Caixa Enginyers, Banc Sabadell i Banco Santander, que han resultat les adjudicatàries d’un segon lot de 150 milions.

I en tercer lloc, el contracte fins ara vigent suposava un volum estimat d’operacions de l’operativa transaccional que es va calcular sobre els 25.000 milions, mentre que el nou contracte situa aquesta quantitat en els 36.500 milions (33.500 milions per al lot 1 i 3.000 milions per al lot 2). El lot 1 inclou l’operativa de les 108 entitats públiques adherides al cash-pooling a més de l’operativa de la Tresoreria Corporativa (departaments, Servei Català de la Salut i Institut Català de la Salut), que no s’inclou en el lot 2. El lot 2 inclou l’operativa de cotitzacions socials de la Tresoreria Corporativa.

El sistema de cash-pooling consisteix a centralitzar en un sol compte els saldos dels departaments, les entitats públiques i les empreses participades de manera directa o indirecta per la Generalitat. La licitació del concurs, que es va iniciar el passat mes de maig, ha previst la prestació del servei de gestió centralitzada a 118 entitats públiques i la gestió de 135 comptes.

Augment de l’eficiència interna

Els avantatges del sistema centralitzat de gestió permeten augmentar l’eficiència interna de l’administració i disposar dels fluxos de tresoreria a temps real, el que representa una major optimització dels excedents i una reducció de les despeses financeres.

L’adopció dels sistema cash-pooling es va començar a implantar a la Generalitat l’any 2007, amb una sèrie de beneficis en la gestió, simplificació de processos i reducció de deute de tresoreria i de costos en les despeses financeres. 

1  

Fitxers adjunts

El Govern amplia de dos a cinc el nombre d'entitats que gestionaran els serveis de tresoreria centralitzada de la Generalitat

El Govern amplia de dos a cinc el nombre d'entitats que gestionaran els serveis de tresoreria centralitzada de la Generalitat
PDF | 76

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia