Territori

espanya metro

Nova fase de les obres de millora de l'accessibilitat de l'intercanviador de metro de Plaça Espanya

query_builder   5 agost 2021 10:00

event_note Nota de premsa

Nova fase de les obres de millora de l'accessibilitat de l'intercanviador de metro de Plaça Espanya

  • Comencen les tasques per instal·lar els nous ascensors previstos per a l’L3, que comportaran afectacions a la mobilitat fins a la tardor

 

  • Les obres d’adaptació tenen un pressupost de 10 MEUR
metro espanya

Les obres que el Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori té en execució per a millorar l’accessibilitat de l’intercanviador de metro de Plaça Espanya (L1 i L3) inicien aquests dies una nova fase. Els treballs per adaptar a persones amb mobilitat reduïda aquest potent nus de comunicació, en marxa des de fa un any, tenen un pressupost de 10 MEUR i compten amb finançament dels fons FEDER.

 

En concret, les tasques per instal·lar nous ascensors per a l’estació de l’L3 requeriran l’ocupació de part de la calçada i voreres a l’avinguda del Paral·lel entre Plaça Espanya i el carrer de Sepúlveda. Aquesta etapa dels treballs comportarà diferents afectacions a la mobilitat en superfície a l’entorn de l’intercanviador fins a la tardor.

 

Així, en els últims dies s’estan implantant diverses mesures pel que fa a la mobilitat en superfície, que s’aplicaran fins a la tardor vinent:

 

  • Es desplacen les parades del costat Llobregat de l’avinguda del Paral·lel: línies L80, L81, L86, L87, L72, L70, 79, 46, 65 i 165 als carrils de serveis de l’avinguda de la Reina Maria Cristina. S’habilita un carril bus costat mar.

 

El trasllat de parades comporta la modificació de la cruïlla de l’avinguda de Maria Cristina amb la de Rius i Taulet, incorporant una rotonda semaforitzada. També es desplaça un pas de vianants.

 

  • S’elimina el carril bici central de l’avinguda de Paral·lel, en el tram afectat per l’obra, i el lateral d’accés a les parades de bus.

 

  • S’habilita un nou itinerari per a vianants per la calçada com a conseqüència de l’ocupació de la vorera costat Llobregat.

 

  • El nombre de carrils per al trànsit de vehicles es manté al tronc de la calçada.

 

  • Al costat Besòs, s’ocupa part de la vorera i del carril de serveis de l’av. del Paral·lel davant de les edificacions existents

 

Més de 18 milions d’usuaris anuals

 

Al subsòl de Plaça Espanya hi ha actualment tres estacions de ferrocarril, dues de metro –L1 i L3– i una de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). En aquest intercanviador, que registra en conjunt més de 18 milions persones usuàries a l’any, està adaptada l’estació d’FGC. Des de l’estiu de 2020 estan en marxa les obres per adaptar les estacions de L1 i L3 i els itineraris de correspondència entre aquestes i també amb FGC.

Fins al moment, s’ha executat una part de l’obra civil del nou vestíbul de l’L1 costat centre comercial i estan en execució els treballs d’implantació de l’ascensor de connexió entre el carrer i el nivell de vestíbul, situat en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona. En les pròximes setmanes, es restablirà la correspondència interior entre L1 i L3, quan finalitzin els treballs per l’adaptació del passadís. A l’àmbit d’L3, s’ha dut a terme el recrescut de les andanes i una part del desviament de serveis a l’avinguda del Paral·lel, que ara permet començar l’obra civil dels ascensors de connexió amb les andanes.

 

Adaptació de la xarxa de metro

 

Actualment, estan adaptades per a  persones amb mobilitat reduïda 147 de les 160 estacions existents a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 92% del total. En aquests moments, a més de Plaça Espanya, estan en execució els treballs l’intercanviador de Maragall (L4 i L5) i l’estació de Vallcarca (L3), mentre la resta d’estacions que queden per adaptar estan en fase de projecte.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 2567

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 546