Educació

Foto

El Departament d'Educació posa en marxa un pla per preservar el benestar emocional de l'alumnat

query_builder   2 setembre 2021 19:00

event_note Nota de premsa

El Departament d'Educació posa en marxa un pla per preservar el benestar emocional de l'alumnat

  • S’elaborarà un qüestionari adreçat a l’alumnat a partir de cinquè de primària per conèixer els efectes produïts per la pandèmia; i s’impulsarà un espai físic de trobada als centres per tal que el jovent pugui expressar les seves emocions
Foto

El Departament d’Educació posarà en marxa aquest curs un pla per tal de preservar el benestar emocional i la salut mental de l’alumnat. Els infants i joves, a causa de la pandèmia, han viscut situacions que fins ara mai no havien viscut, i que han tingut repercussió en la seva salut emocional.

 

És per això que durant aquest curs, i a través de diferents iniciatives, Educació endega el Pla de benestar emocional i salut mental. Un programa que ha de permetre ajudar els centres en l’acompanyament a l’alumnat per pal·liar els efectes de la pandèmia.

 

Una de les accions previstes és l’elaboració d’un qüestionari, adreçat a l’alumnat del darrer cicle de primària, ESO i etapa postobligatòria, per conèixer l’impacte de la pandèmia i l’estat de la seva salut emocional. Un treball conjunt amb el departament de Salut, i que es desenvoluparà durant el primer trimestre del curs.

 

Al mateix temps, també s’impulsarà un espai als centres, un punt de trobada, per tal que els joves puguin compartir les seves emocions. Es tractarà d’una instal·lació itinerant on l’alumnat, ja sigui en directe o veient de vídeos d’altres joves, comparteixi les seves vivències i expressi les seves inquietuds. A partir d’aquí, entrarà en funcionament un programa pilot d’intel·ligència artificial que identificarà les paraules clau i es podran derivar els casos als corresponents canals sanitaris.

 

Durant la resta del curs es posaran en marxa d’altres accions formatives i recursos per tal de proporcionar a professorat i alumnat les eines per acompanyar-los en superar les situacions d’angoixa, les conseqüències de la pandèmia i, en definitiva, afavorir un millor benestar emocional. Així, es reforçaran els Equips d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) amb la incorporació de 101 professionals  per acompanyar els centres i atendre els casos més vulnerables. També es reforçarà l’educació emocional al currículum, de forma transversal a totes les etapes, i que tindrà en la tutoria un paper destacat.

 

Tanmateix, cal recordar que el passat curs 2020-2021 es va posar en marxa la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV), amb l’objectiu de guiar i assessorar sobre l’abordatge a fer en situacions de violències. La funció d’aquesta unitat és gestionar tots els casos que arribin i coordinar-ne l’abordatge, garantir una actuació sense demora i l’escolta activa a les víctimes i treballar conjuntament amb els serveis territorials

 

 

2 de setembre de 2021