CONSUM
- Sala de premsa
- Notes de premsa
- El Consell de les Persones Consumidores apel·la les entitats bancàries a facilitar atenció presencial durant tot l'horari als clients més vulnerables
CONSUM
query_builder 27 setembre 2021 14:15
event_note Nota de premsa
CONSUM
El Consell de les Persones Consumidores, òrgan consultiu adscrit a l’Agència Catalana del Consum i que aplega més d’una trentena d’entitats i associacions de defensa dels consumidors a Catalunya, apel·la les entitats bancàries a facilitar atenció presencial durant tot l'horari als clients més vulnerables. En el marc de la darrera reunió del Ple del Consell de les Persones Consumidores, el Consell ha manifestat el seu malestar i preocupació pel fet que les entitats financeres limiten l’horari de retirada de diners en efectiu per finestreta i, a més, cobren unes comissions que, en alguns casos, es poden considerar abusives.
En el Ple del Consell s’ha destacat que aquesta decisió per part d’algunes entitats bancàries s’ha produït, a més, en un marc extremadament complex i delicat com és el de la pandèmia de la COVID-19, la qual cosa fa més difícil garantir els drets dels consumidors i en especial els dels col·lectius més vulnerables.
El Consell també indica que s’ha detectat que en alguns municipis de Catalunya s’ha dut a terme el tancament d’oficines d’entitats bancàries, la qual cosa suposa la reducció de possibilitats de servei a col·lectius que no tenen facilitat davant de la implementació de la digitalització en els caixers automàtics i en les gestions telemàtiques. Per tant, no se’ls garanteixen els drets universals previstos en la legislació vigent, des de la directiva 2014/92 de la UE fins a les seves transposicions en el Reial Decret-Llei 19/2017, sobre comptes de pagament bàsics, i en el Reial Decret 164/2019, sobre el regim gratuït de comptes bàsics per a persones vulnerables amb risc d'exclusió financera.
En aquest sentit, el Consell:
El Consell de les Persones Consumidores
El Consell de Persones Consumidores de Catalunya, adscrit a l’Agència Catalana del Consum, és l'òrgan de representació i de consulta de les associacions de persones consumidores i usuàries davant l'Administració de la Generalitat de Catalunya i d'altres administracions, entitats i organismes, amb l'objectiu de defensar els interessos dels consumidors, i incidir en les decisions que els poders públics adoptin amb relació a les polítiques de consum.
Algunes de les funcions del Consell són estudiar i proposar actuacions a dur a terme en l'àmbit de la defensa de les persones consumidores i usuàries i de la protecció de la seguretat, la salut i els interessos econòmics; assessorar, informar i servir com a òrgan consultiu de la Generalitat de Catalunya en totes les qüestions relatives a la protecció de les persones consumidores i usuàries o fomentar el diàleg permanent i proposar acords entre les administracions i els sectors interessats.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________