- El vicepresident de Polítiques Digitals i Territori exigeix al govern espanyol que doni explicacions sobre els tràmits per a desmuntar els peatges a l’AP-7 i l’AP-2 i iniciï les obres com abans millor
- Jordi Puigneró visita els treballs de desmuntatge de les cabines de peatge centrals que du a terme la Generalitat a la C-33, a Mollet del Vallès
El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha denunciat avui “la incapacitat de l’Estat espanyol per fer la seva feina a Catalunya” i ha exigit a l’Estat “que doni explicacions sobre com estan els tràmits” per desmantellar els peatges a AP-7 i A-2 i que iniciï els treballs “com abans millor”. Puigneró ha fet aquestes declaracions en la visita als treballs que la Generalitat està duent a terme per a desmantellar les cabines de peatges dels carrils centrals a la C-33, a Mollet del Vallès.
Els treballs per a desmuntar els peatges centrals s’estan duent a terme en aquest peatge i als tres de la C-32, Vilassar, Arenys i Santa Susanna, des de l’1 de setembre passat, “des del primer dia” després de la finalització de la concessió d’aquestes autopistes, a diferència del Govern estatal. En els peatges de l’AP-7 i l’AP-2, “no veiem cap inici d’obres ni cap licitació i això va en detriment de la ciutadania i del trànsit”, ha ressaltat el vicepresident. “L’Estat, com sempre, va tard a Catalunya”.
Planificació dels treballs a la C-32 i C-33
En les primeres setmanes, s’han desmuntat i reposat instal·lacions i serveis, i s’han enderrocat diversos elements de formigó. Des de la setmana passada, s’estan desmuntant els elements pròpiament de les marquesines; per motius de volums de trànsit i eficiència, primer s’han desmuntat els del peatge de Vilassar i aquesta setmana es treballarà als de Mollet. Posteriorment, s’executaran aquests treballs a Arenys i Santa Susanna.
A continuació, es portaran a terme les tasques d’enderrocament i adequació i, finalment, es treballarà en el ferm per dotar a la via dels tres carrils necessaris amb la continuïtat i funcionalitat necessàries per unes vies d’alta capacitat d’aquestes característiques. Es preveu que entre finals d’octubre i principis de novembre, estiguin alliberats els espais centrals dels quatre peatges.
Aquestes actuacions tenen un pressupost d’uns 5 MEUR, dins del contracte de manteniment d’aquestes vies, adjudicat per 8,4 MEUR el 31 d’agost passat, dia de la finalització de les concessions.
1