Educació

Comunicat del Departament d'Educació

query_builder   17 febrer 2022 14:53

Comunicat del Departament d'Educació

Una delegació del Departament d'Educació, encapçalada per la secretària general d’Educació, Patrícia Gomà, s’ha reunit amb els portaveus dels sindicats manifestants que aquest matí han ocupat la seu central del Departament. Educació ha demanat que es recondueixi la negociació i es pacti i s’acordi en el marc de les meses habituals de treball. En referència a l’ocupació aquest matí de la seva seu central per part de membres dels sindicats del sector, vol expressar les següents consideracions:

Avui mateix hi havia convocada la Mesa Sectorial del Personal Docent no Universitari, on hi ha representats els diferents sindicats de l’educació. Una reunió de treball on els sindicats no s’han presentat, com també ha succeït en altres reunions de treball.

Davant d’això, com ha manifestat en nombroses ocasions el conseller d’Educació, el Departament recorda que està en tot moment obert al diàleg i a la negociació en tots els àmbits que li són de competència. Un diàleg obert a representants dels docents, a les famílies, i a la resta de membres de la comunitat educativa com s’ha fet fins ara.

D’altra banda, el proper dilluns el conseller ha convocat el plenari del Consell Escolar de Catalunya (CEC) per exposar l’avançament del calendari escolar i les mesures que l’acompanyen. El CEC en diferents ocasions ha elevat 4 informes que ha validat una proposta, que ara s’ha anunciat, que és escurçar el temps de vacances d’estiu per motius pedagògics en benefici de l’alumnat.

Tanmateix, el Departament també recorda que la mesura d’avançament del calendari no afecta en cap cas als drets laborals dels treballadors, que tindran les mateixes jornades laborals que fins ara. No hi ha un canvi de relacions laborals que obligui a la negociació.

Educació considera que el debat i la negociació s’ha de traslladar als espais generats per aquesta finalitat, i no a través de l’ocupació del departament per part dels manifestants, que és alhora l’espai de treball de centenars de persones que gestionen diferents àmbits de l’educació.

17 de febrer de 2022