- El Departament de Cultura participa al congrés amb un estand que acollirà 14 startups
- Enguany, el 4YFN se celebra entre el 28 de febrer i el 3 de març amb la previsió de superar els 20.000 assistents
query_builder 24 febrer 2022 11:35
event_note Nota de premsa
El 4YFN, un dels congressos de startups de l’ecosistema mòbil i digital més importants del món, arriba a la seva setena edició entre el 28 de febrer i el 3 de març. Amb més de 700 expositors i una assistència prevista de més de 20.000 professionals, entre els quals 1.000 inversors, el 4YFN —que va néixer en paral·lel Mobile World Congress—té com a objectiu destacar la innovació i la creativitat tecnològica, i reuneix sota un mateix sostre emprenedors, inversors, empreses, institucions públiques i organitzadors d’esdeveniments, als quals ofereix activitats personalitzades de networking, tallers d’habilitats tècniques, xerrades, eines de connectivitat i programes d’innovació per afavorir la bona salut del sector tecnològic.
El Departament de Cultura serà present al saló barceloní a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i de la Direcció General d’Innovació i Cultura digital, amb un estand que, sota la marca d’internacionalització Catalan Arts, està a disposició de les empreses catalanes de cultura digital per impulsar la seva notorietat a nivell internacional.
La participació al 4YFN s’emmarca dins l’estratègia del Departament de Cultura de donar impuls al creixement i acceleració de les startups catalanes del sector cultural, contribuint al seu posicionament i projecció internacional i connectant-les amb inversors de tot el món. Una estratègia que combina programes d’acceleració, assessorament individualitzat, així com l’acompanyament a fires i esdeveniments internacionals com el 4YFN.
Entre les catorze empreses acollides a l’estand 6C1 del Departament de Cultura, hi ha estudis i desenvolupadors de jocs i videojocs en línia; diverses plataformes per al desenvolupament i la recomanació de continguts audiovisuals; startups especialitzades en transmèdia i monetització de continguts digitals; empreses que aprofiten les tecnologies més actuals per a la difusió musical; desenvolupadors d’apps educatives i també una plataforma que té com a objectiu encoratjar el col·leccionisme d’art. El llistat de les companyies és el següent:
Durant els dies de la fira, aquestes empreses podran mostrar als professionals assistents al 4YFN els seus productes i serveis, reflectint les diverses aplicacions culturals de les tecnologies més innovadores i el paper capdavanter de les startups culturals catalanes en els àmbits de la recerca, l’emprenedoria i el coneixement. El 4YFN els ofereix una gran ocasió per guanyar visibilitat i per establir connexions internacionals amb possibles socis i inversors d’arreu del món, i l’estand posa a la seva disposició espais per a reunions que els permetin explorar oportunitats en cooperació tecnològica i R+D en diferents sectors i a escala internacional.
Alhora, en el mateix estand, els tècnics presentaran les polítiques de suport i els instruments financers del Departament de Cultura per a les empreses creatives i treballaran per fer d’enllaç entre els professionals internacionals i les startups catalanes. A més per oferir una difusió més àmplia de la seva participació s’ha publicat un llibret de startups.
En el marc de la fira, el dijous 3 de març s’ha organitzat una sessió de pitching en què es parlarà dels nous models de negoci al mercat digital cultural i una conferència en la qual es debatrà com Catalunya s’ha convertit en capdavantera en la captació de talent i la creació de videojocs. La sessió tindrà lloc entre les 10h i les 11.30h i, en la primera part i moderat per la consultora d’innovació cultural, Antonella Broglia, hi haurà les presentacions de les empreses Antidote Aulart, OffBeat, Unison i Windowsight. Aquestes empreses han obtingut un Préstec Participatiu Digital, l’ajut financer que el Departament de Cultura a través de l’ICEC va posar en marxa ara fa set anys per ajudar a la creació de startups en el camp de la cultura digital.
Després d’aquesta sessió de pitching, l’Associació de Desenvolupadors i Editors de Videojocs (Devicat) organitza una taula amb Alexandra Samper Martínez (Tecnocampus - UPF), Oscar Sahun (GameBCN), Pasqual Batalla (Socialpoint) on es debatrà sobre el talent existent actualment a Catalunya i la gran varietat d’oferta formativa que s’ofereix als joves.