Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Imatge del Showroom dels vins catalans organitzat en el marc de la darrera edició del Fòrum Gastronòmic

Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural acompanyarà més de 300 empreses agroalimentàries en diferents actuacions comercials a l'abril

query_builder   18 març 2022 14:06

event_note Nota de premsa

Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural acompanyarà més de 300 empreses agroalimentàries en diferents actuacions comercials a l'abril

  • El Departament, mitjançant Prodeca, organitza la participació agrupada de 80 empreses catalanes agroalimentàries a Alimentaria i a la 29ª Fruit Logistica, i donarà suport a la participació de 210 cellers catalans a la fira Barcelona Wine Week

 

  • L’espai Catalonia HUB serà protagonista a Alimentaria 2022, un estand d’exposició, cuina en directe i networking de més de 300 m2 per explicar el potencial agroalimentari i gastronòmic de Catalunya

 

  • Aprofitant la celebració de les fires professionals a Barcelona durant la primera setmana d’abril, PRODECA ha programat dues visites empresarials de distribuïdors, compradors i importadors d’Amèrica Llatina i Estats Units
DACC
Imatge del Showroom dels vins catalans organitzat en el marc de la darrera edició del Fòrum Gastronòmic

El sector agroalimentari català es prepara per promocionar-se internacionalment a les principals fires i esdeveniments del sector que s’organitzen a principis del proper mes d’abril. La primera cita del calendari serà Alimentaria 2022, que se celebra al recinte de Fira de Barcelona de Gran Via del 4 al 7 d’abril i retorna després de la cancel·lació de l’edició del 2020. Catalunya acull i és amfitriona del saló internacional de l'alimentació més important de l'arc mediterrani i un referent internacional en el seu àmbit i el país hi tornarà a ser present per mostrar la cultura de la cuina i el producte català, el dinamisme del seu teixit empresarial i la fortalesa del sector agroalimentari, primera indústria econòmica del país.

 

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, mitjançant Prodeca, l’empresa pública dedicada a la promoció dels productes agroalimentaris catalans, organitza a Alimentaria 2022 el Catalonia HUB, un espai d’exposició, cuina en directe i networking de més de 300 m2 en què s’explicarà l’estratègia alimentària de Catalunya (articulada a través del PEAC) i el potencial agroalimentari i gastronòmic del país. Sota la marca ‘Catalunya, on el menjar és cultura’, l’estand projectarà la riquesa i diversitat del sector agroalimentari i gastronòmic català a través de ponències i zona de cuina en directe de la mà de productors, elaboradors i xefs de referència, showroom de producte català i espai expositiu audiovisual amb un alt component experiencial i inclusiu per al visitant, en què es posarà l’accent a la cultura gastronòmica, els productors, gremis i distintius dels productes alimentaris, els diferents segments alimentaris i el futur de l’alimentació de Catalunya. L’estand també està pensat com un espai per a networking i on els i les professionals puguin trobar-se amb altres empreses del sector.

 


Espai Producte i Espai Catalunya, explicar l’alimentació com un fet cultural

 

Amb l’objectiu d’explicar la Catalunya gastronòmica i agroalimentària, el seus valors, la cuina i els productes, el Catalonia HUB comptarà amb un programa de sessions de cuina en directe i ponències, en dos espais diferents però en què l’alimentació, com a fet cultural, serà el protagonista.

 

L’Espai Producte serà una zona en què entitats i empreses podran presentar les seves iniciatives i productes. Durant els quatre dies que duri l’Alimentaria 2022, l’Espai Producte comptarà amb una vintena de presentacions comercials, trobades i degustacions en un format més reduït i un aforament limitat a unes 15 persones.

 

A l’Espai Catalunya, en canvi, sí que s’hi realitzaran sessions de cuina en directe, a més de ponències i xerrades vinculades a la cultura del menjar. De fet, en l’edició d’enguany s’ha apostat per un nou format de showcooking i al Catalonia HUB s’optarà per converses entre professionals de diverses disciplines culturals i reputats xefs catalans.

 

Alimentaria, aparador internacional per a les empreses catalanes

 

El Departament d’Acció Climàtica també organitza la participació agrupada de les empreses catalanes a Alimentaria 2022, en un mateix estand sota la marca ‘Catalunya, on el menjar és cultura’, en tres dels salons que la fira disposa en aquesta edició.

 

El saló amb més empreses sota el paraigües del Departament és el de Lands of Spain, que comptarà amb la participació de 55 empreses catalanes. El saló, amb una superfície expositiva de 4.500m2, serà aparador de les últimes tendències alimentàries i inclou els subsectors de dolços, snacks, olis, aliments associats a la dieta mediterrània i productes delicatessen i ecològics.

 

El Departament també  estarà present als salons Interlact, el certamen dedicat al sector làctic, i Intercarn, esdeveniment referent del sector carni, amb la participació de 8 i 3 empreses catalanes, respectivament. En el cas d’Intercarn, l’estand de Prodeca es preveu com un espai institucional per visualitzar el potencial del primer sector alimentari català i el seu principal motor exportador agroalimentari.

 

Catalunya ben present a la Barcelona Wine Week

 

La magnitud del sector vitivinícola català serà ben present a la Barcelona Wine Week, el certamen internacional de vins del sud d’Europa, que tindrà lloc a Barcelona del 4 al 6 d’abril de 2021 a Fira Barcelona, al recinte de Montjuic. Des del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural es donarà suport a la participació de 210 cellers de diferents denominacions d’origen catalanes a través de la marca agroalimentària ‘Catalunya, on el vi és cultura’.

 

Les tendències en sostenibilitat, enoturisme i innovació seran protagonistes en les ponències i activitats que s’han organitzat en el marc de la Barcelona Wine Week, amb la presència destacada de professionals de reconegut prestigi sobre temàtiques vinculades principalment a les varietats autòctones i a l’autenticitat dels vins que s’elaboren al nostre país.

 

Visites empresarials d’importadors de Amèrica Llatina i Estats Units

 

En el marc de la celebració d’aquestes dues fires internacionals agroalimentàries que es duran a terme a Barcelona en la mateixa setmana, el Departament ha aprofitat per organitzar diverses visites empresarials a Catalunya de compradors, importadors i distribuïdors de mercats estratègics.

 

La primera de les visites que ha organitzat Acció Climàtica serà un programa de compradors provinents d’Amèrica Llatina. Durant aquesta setmana responsables de compres d’una dotzena de cadenes de supermercats, restaurants i de distribució de Mèxic, Colòmbia, Perú i Xile visitaran les fires Alimentaria i Barcelona Wine Week, on se’ls ha programat una agenda de reunions B2B amb empreses catalanes, segons els seus interessos i àmbit d’especialització.

 

La segona de les visites empresarials serà una missió inversa de professionals del sector vitivinícola dels Estats Units en el marc del projecte europeu de promoció dels vins i caves catalans amb Denominació d’Origen ‘Taste the Difference’, que gestiona el Departament conjuntament amb la Unione Italiana Vini (UIV). Del 4 al 7 d’abril, 22 professionals (importadors, distribuïdors i premsa especialitzada) visitaran les 10 DO i cellers que formen part del projecte europeu, amb l’objectiu de mostrar la identitat i diversitat del territori, enfortir vincles amb el sector del vi als Estats Units i incrementar la quota comercial dels vins i caves catalans en aquest mercat estratègic.

 

L’agenda de la missió inversa inclou una visita a la Barcelona Wine Week, on se’ls ha programat una Masterclass liderada per la sommelier d’El Celler de Can Roca, Audrey Doré, el dilluns 4 d’abril. El mateix dilluns visitaran l’espai de la DO Alella per conèixer millor els seus vins, seguit d’un maridatge de la DO Cava, i una tast i sopar maridatge a la DO Penedès. El dimarts, el grup es dividirà en dos i seguiran diferents itineraris per cobrir totes les zones i cellers participants del projecte: Conca de Barberà, Costers del Segre, Empordà, Montsant, Pla de Bages, Priorat, i Terra Alta.

 

Una quinzena d’empreses catalanes de fruita es promociones a la 29ª Fruit Logistica

 

Durant la primera setmana d’abril també se celebrarà un dels esdeveniments més importants a Europa del sector de la fruita, la Fruit Logistica 2022, que tindrà lloc a Berlin del 5 al 7 d’abril. Certamen de periodicitat anual, Fruit Logistica és el punt de trobada per a la indústria hortofructícola i concentra en un sol esdeveniment tota la cadena de subministrament, proporcionant una visió global del mercat, noves tendències i productes, convertint-lo en l’espai ideal per establir relacions comercials.

 

El departament torna a la fira, després de l’aplaçament de l’edició de l’any passat, i ho fa acompanyant una quinzena d’empreses catalanes del sector sota la marca ‘Catalunya, on la fruita és cultura’. L’esdeveniment comptarà amb la visita oficial del secretari d’Alimentació del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Carmel Mòdol, el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, i la delegada del Govern a Alemanya, Marie Kapretz el dimecres 6 d’abril.

 

Alemanya és un mercat clau per al sector de l’alimentació de Catalunya (quarta destinació mundial global) i especialment per al sector de la fruita, ja que és el principal destí de les nostres exportacions.

 

La presència del Departament a la Fruit Logistica, no obstant, no s’explica únicament per la rellevància del mercat alemany per al sector agroalimentari català, sinó del conjunt de la Unió Europea, mercat natural per la fruita i en el que Catalunya centra la majoria de les vendes a l’exterior. De fet, Catalunya s’ha posicionat com el principal productor de préssec i nectarina d’Europa i com el primer productor de poma de l’Estat espanyol.

Sobre Prodeca

Prodeca és una empresa pública adscrita al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, de la Generalitat de Catalunya, que té per objecte la promoció dels productes agroalimentaris catalans i el suport a la comercialització i internacionalització de les empreses catalanes del sector. Facilita la participació de les empreses catalanes a les principals fires agroalimentàries internacionals i nacionals, organitza trobades amb compradors i importadors del sector, ofereix programes de suport en comercialització i iniciació a l'exportació, elabora i implementa estratègies de posicionament de producte i de promoció de la marca Catalunya agroalimentària, fa assessorament en diversificació i consolidació comercial a països tercers, prepara informes de mercats i tendències, disposa d’eines d’autodiagnosi i d’anàlisi d’oportunitats en comercialització i internacionalització per a les empreses del sector, entre d’altres activitats.

 

Prodeca treballa coordinadament amb les associacions professionals, entitats i agents que intervenen en la promoció, comercialització i internacionalització agroalimentària, i participa en iniciatives relacionades amb la gastronomia catalana i la Dieta Mediterrània, com a eines de valorització i millora del posicionament dels nostres productes i empreses, a Catalunya i al món.