- Es tracta d’un espot protagonitzat pel CEO d’ACE Barcelona i màxim responsable de l’equip Emirates Teams New Zeland, Grant Dalton
- La campanya destaca actius de Catalunya compartits amb la Copa Amèrica com la tecnologia, la innovació o la mentalitat oberta a l’exterior
- Aquesta acció s’emmarca en el conveni de col·laboració signat entre ACCIÓ i la Copa Amèrica per garantir l’impacte i el llegat tecnològic i industrial de l’esdeveniment a Catalunya
El Govern ha llançat una nova campanya de comunicació per promoure Catalunya a l’exterior com a destinació d’inversions estrangeres en el marc de la celebració a Barcelona de l’America’s Cup Event (ACE). Es tracta d’un espot elaborat per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- i protagonitzat pel CEO d’ACE Barcelona i màxim responsable de l’equip Emirates Teams New Zeland, Grant Dalton.
La peça audiovisual, que es pot veure a catalonia.com/americascup, utilitza el mar com a fil conductor per donar a conèixer al públic internacional els actius de Catalunya compartits amb la Copa Amèrica. Així, destaca valors com la forta aposta per la tecnologia i la innovació del país, la tradició comercial de Catalunya, la voluntat de cooperació i una manera de fer negocis basada en l’obertura al talent i els projectes d’arreu del món. Aquest espot es distribuirà mitjançant un pla de comunicació internacional des de la unitat d’atracció d’inversions estrangeres d’ACCIO, Catalonia Trade & Investment, i els seus canals digitals (catalonia.com). La peça audiovisual també es projectarà als principals esdeveniments i fires a l’estranger i a través de les 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ al món.
A banda de l’espot, la campanya també inclou una entrevista al CEO de la Copa Amèrica, Gran Dalton, on explica per què els organitzadors van decidir que la competició se celebrés a Barcelona el 2024. Dalton destaca que “només la paraula ‘Barcelona’ evoca pensaments i connotacions per a tothom del planeta” i subratlla, entre d’altres, que “Barcelona és una ciutat innovadora en el seu ADN” i ho exemplifica amb l’impuls de la Generalitat al projecte que les embarcacions de suport a la competició funcionin per primera vegada amb hidrogen. Dalton, que també enumera motius com la cultura, el tarannà dels catalans o el fet que “Barcelona i Catalunya entenen que el mar Mediterrani s’ha de protegir”, resumeix que “la decisió de triar Barcelona va ser molt fàcil”.
Garantir el llegat de la Copa Amèrica a Catalunya
Aquesta nova campanya de comunicació s’emmarca en el conveni de col·laboració signat a finals d’agost entre ACCIÓ i la Copa Amèrica per garantir l’impacte i el llegat tecnològic i industrial de la competició a Catalunya. L’objectiu és aprofitar un dels esdeveniments esportius més importants del món, que se celebrarà l’any vinent per primera vegada a Barcelona, per impulsar l’ús de l’hidrogen verd al sector nàutic català, estimular l’activitat de l’ecosistema tecnològic i dels videojocs local, projectar Catalunya al món i facilitar la contractació de productes i serveis a empreses catalanes.
L’acord és una de les accions dutes a terme per la Generalitat des de l’any passat per convertir Catalunya en un referent mundial pel que fa a la innovació i la sostenibilitat en l’àmbit de la nàutica i l’economia blava. El Govern treballa conjuntament amb entitats com la Fundació Barcelona Capital Nàutica per amplificar l’impacte d’aquest esdeveniment més enllà de la competició -que tindrà lloc entre l’agost i l’octubre del 2024- i aprofitar-ne el seu alt component tecnològic.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________