Territori i Sostenibilitat

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en cinc punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris

query_builder   7 novembre 2000 10:00

event_note Nota de premsa

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en cinc punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris

En concret, permetran executar els següents projectes d’obra:- Actualment la travessera de Cornellà de Terri que es pretén millorar arrossega unes característiques, heretades de l’antiga C - 150 A i amb la construcció de la nova autovia, les quals han deixat de tenir sentit. Per això, a petició de l’Ajuntament, es vol consolidar aquesta via com a zona urbana.En aquest projecte es portaran a terme obres de construcció d’una rotonda a la intersecció de l’Avinguda Girona amb la travessera millorant aquesta entre els punts quilomètrics 12,630 i 13,105. Això deriva del fet que aquesta carretera té encara les característiques pròpies d’una via interurbana tot i que la construcció de la nova autovia l’ha transformat en una via més aviat urbana. La nova rotonda permetrà un millor accés al poble augmentant la seguretat a la carretera i permetent uns girs a l’esquerra sense perill, de forma ordenada, contràriament al que passa actualment on els girs incontrolats comporten innecessàries situacions de risc pels vehicles.- Es té per objecte la construcció d’un nou vial que connecti, per l’interior, nuclis urbans tant transitats com Salou i Cambrils, travessant una petita porció del terme municipal de Vinyols i Els Arcs. Es tracta d’una nova via que permetrà unir aquests centres turístics i urbans d’una forma més còmoda i directa, alternativa a l’actual carretera de la costa TV - 3147 la qual en temporades altes es troba col·lapsada amb una freqüència de trànsit que la fa incòmoda i fins i tot perillosa.- Es preveu la millora de revolts en la carretera B - 224 de Capellades a Martorell, entre els quilòmetres 6’760 i 7’180 i 11’490 al 11’670 al tram de Piera. D’una banda es modificarà el primer d’ells augmentant el seu radi de 30 metres en l’actualitat fins a 120 metres, aconseguint d’aquesta manera un important increment de la seguretat viària i suprimir els tres revolts següents els quals, un d’ells, inclou una parada d’autobús. D’altra banda, i en referència al segon dels trams es pretén augmentar també el radi dels revolts a 80 - 84 metres i dotar tota la secció de peralts atenent a que actualment els existents són insuficients.- Aquest projecte de pont sobre La Muga, en la carretera Gi - 504, està motivat per la necessitat de disposar d’un pas segur de la riera doncs l’actual, situat a una cota notablement inferior a la de l’avinguda de desguàs de l’embassament de la Boadella, pateix freqüents immersions provocant la conseqüent tallada de la carretera Gi - 504.- L’últim projecte pretén el condicionament i millora de l’accés a Montant de Tost, entre els punts quilomètrics 0 i 0,5 de la carretera LV - 4001, al tram Ribera d’Urgellet i Figols i Alinyà.