Territori

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de la C-66 a Bordils

query_builder   20 octubre 2003 17:01

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de la C-66 a Bordils

La nova carretera, amb un cost total de 21 MEUR i una longitud de gairebé 6 Km, funcionarà com autovia, és a dir, disposarà de dos carrils per sentit

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les obres de construcció de la variant de la carretera C-66, al seu pas per la població de Bordils (Gironès). Aquesta actuació, que també afecta als termes municipals de Celrà, Juià, Sant Martí Vell, Sant Joan de Mollet i Flaçà, es preveu que surti a informació pública a finals d’aquest mes d’octubre. Les obres suposen una inversió de 21 MEUR per part de la Generalitat.

L’objectiu de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental és la definició i valoració de totes les obres necessàries, per tal de dissenyar la variant de Bordils, a la carretera C-66.

Totes les alternatives estudiades comencen al punt quilomètric 22,33, a l’alçada de Flaçà, i tenen el seu final a una nova rotonda situada al vial que envolta el polígon industrial de Celrà.

Descripció de l’alternativa escollida:

Aquesta alternativa aprofita, en els termes municipals de Flaçà i Sant Joan de Mollet, el corredor de la carretera actual desdoblant-la. En canvi, al seu pas per Bordils, utilitza el corredor que es separa més de la carretera existent i del nucli de Bordils. El final de la variant, que se situa just a l’entrada del terme municipal de Celrà, considera una futura segona fase que formaria la variant d’aquesta població.

La variant, d’uns 5,9 Km de longitud, tindrà caràcter d’autovia, és a dir, serà desdoblada. Així doncs, disposarà de 4 carrils de 3,5 m, 2 vorals interiors de 2 m i 2 vorals exteriors de 2,5 m, amb una mitjana de 0,6 m.

El pendent màxim serà del 4,1% i el radi mínim serà de 450 m, la qual cosa permetrà una velocitat específica de 100 Km/h.

A més la variant de Bordils contempla els enllaços següents:

· Una rotonda, a diferent nivell, sobre la carretera actual (situada a cavall dels termes municipals de Celrà, Juià i Bordils).

· Un semi-enllaç sobre el camí que va de Bordils a Juià pel Mas Seguer.

· Una rotonda, a diferent nivell, sobre el traçat existent, al terme municipal de Sant Joan de Mollet.

· També s’ha previst la construcció de passos superiors per donar continuïtat a diferents camins i carreteres que creuen la variant i la formació de passos de la variant sobre els diferents torrents que creua.

1  

Imatges

Mapa C-66 variant Bordils

Mapa C-66 variant Bordils 101