Territori i Sostenibilitat

La Generalitat licita les obres de millora del traçat de la C-14 entre Oliana i Coll de Nargó

S'eixamplarà i es condicionarà la carretera amb un termini d'execució de 24 mesos

query_builder   17 desembre 2002 12:44

event_note Nota de premsa

La Generalitat licita les obres de millora del traçat de la C-14 entre Oliana i Coll de Nargó

S'eixamplarà i es condicionarà la carretera amb un termini d'execució de 24 mesos

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la Direcció General de Carreteres, ha licitat les obres de condicionament, eixamplament i millora del traçat de la carretera C-14, entre els punts quilomètrics 144 i 156, al tram comprès entre les poblacions d’Oliana i Coll de Nargó, a la comarca de l’Alt Urgell. Aquesta actuació, que es preveu que comenci durant l’estiu de 2003 amb un termini d’execució de 24 mesos, suposa una inversió total de 66,48 MEUR (11.000 MPTA).

Introducció

El Govern de la Generalitat ha inclòs aquest projecte dins el Programa d’Actuació Viària que té per objectiu completar i millorar la xarxa de carreteres actualment en servei, i en concret dels accessos al Pirineu i de l’eix de la C-14 entre Tarragona i la Seu d’Urgell.

Descripció de les obres

Aquest projecte consisteix en l’eixamplament de la carretera actual que tenia entre els 7 i els 8 m d’amplada fins als 10 m i en la construcció de trams de nova carretera per permetre una velocitat específica de 80 Km/h. Així doncs, la carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 m cadascun i dos vorals d’1,5 m.

Les obres es porten a terme al llarg de 10.215 m de longitud enllaçant des del pont sobre el riu Segre a Oliana, fins arribar a prop del casc urbà de Coll de Nargó.

Per raons tècniques, l’obra es divideix en cinc trams que requereixen un tractament específic:

El primer tram té el seu inici just passat el pont de l’actual C-14 sobre el Segre i amb una intersecció amb la carretera LV-5118 d’accés a Peramola. Tot seguit puja amb un fort pendent que fa necessària la construcció d’un tercer carril per a vehicles lents. Més endavant, el traçat passa prop de la presa i travessa la vall amb un viaducte de 260 m. Un cop es sobrepassa el primer túnel, la carretera segueix el traçat actual rectificant els revolts i adaptant-los al radi mínim. Tot seguit, l’embassament es passa mitjançant un viaducte de 292 m de longitud i 4 vanos, el més llarg dels quals  fa 106 m.

El segon tram segueix bàsicament el traçat actual i només se’n separa per encarar el segon túnel. Dins el traçat d’aquest segon tram es contempla la construcció d’un pont de 40 m de longitud.

El tercer tram, té un traçat totalment nou: consta de quatre túnels de 334 m, 800 m, 937 m i 285 m respectivament, així com un pont de 150 m per sobre de l’actual C-14. El tram finalitza en un punt d’encreuament amb la carretera actual.

El quart tram, també de nou traçat, passa quasi paral·lel a l’actual pel costat est (embassament), entre aquest i les instal·lacions abandonades de la gravera existent. A l’alçada del punt quilomètric 8,6 es preveu un pas inferior per garantir l’accessibilitat a les finques.

El cinquè tram, prop de Coll de Nargó, es millorarà i eixamplarà la carretera existent des del pont actual sobre l’embassament fins al final de les obres. Es preveu l’eixamplament del pont per permetre el pas de vianants per un dels costats.

Principals característiques d’aquesta actuació

4 ponts, 1 pas superior i 1 pas inferior.

5 túnels.

2.599 m de túnels repartits en cinc túnels de longitud entre els 243 i els 937 m.

742 m de ponts o viaductes, repartits en quatre estructures de longitud que varia entre els 40 i els 292 m.

Un pas superior de 42 m de longitud i 3 vanos.

Un pas inferior de secció 6 x 5 m².

793 m de murs d’alçada entre els 2 i els 18 m repartits en 8 murs d’entre els 32 i 148 m longitud.

13 obres de drenatge de tipologia diversa (tubs de formigó de fins a 2,20 m de diàmetre), calaix de 2 x 3 m² i voltes de fins a 5 x 6 m².

 

 

1  

Imatges

Mapa C-14 Oliana Coll de Nargó

Mapa C-14 Oliana Coll de Nargó 249