- Sala de premsa
- Notes de premsa
- La Generalitat aprova la construcció de la variant de Torelló (Osona)
query_builder 10 febrer 2003 14:46
event_note Nota de premsa
La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el projecte de construcció de la variant de la carretera BV-5224, al seu pas per la població de Torelló. Aquesta actuació, que es preveu que comenci durant el segon trimestre de 2003 amb un termini d’execució de 12 mesos, suposa una inversió de 4,08 MEUR (679 MPTA).
L’objectiu del projecte és la construcció de la variant de la carretera VB-5224, per tal evitar el seu pas pel centre urbà de Torelló.
Aquesta variant, junt amb el primer tram de l’Eix Torelló-la Vall d’en Bas per Bracons, ja adjudicat, permetrà eliminar la intersecció a nivell i possibilitarà una circumval·lació al municipi de Torelló més còmoda, funcional i segura. També permetrà l’accés dels vehicles provinents de Sant Vincenç de Torelló i Sant Pere de Torelló al nou Eix Vic-Olot (per Bracons) sense haver de travessar el nucli de Torelló.
Descripció de les obres
La variant comença a l’entrada de la rotonda final del vial de connexió de la carretera C-37 i la VB-5224, que forma part també d’una de les peces de l’enllaç amb la futura C-37. A partir d’aquí passa per la part est de la població de Torelló fins a creuar amb la VB-5224 a l’alçada del seu punt quilomètric 8,06.
La variant ha estat dissenyada per una velocitat de projecte de 70 km/h; la IMD (intensitat mitjana diària) prevista és d’uns 4.900 vehicles/dia amb un percentatge d’un 15% de vehicles pesats.
La construcció d’una intersecció a nivell, a l’alçada del punt quilomètric 1,86, crearà un nou accés a Torelló i al futur polígon industrial de Mas les Vinyes.
Aquesta intersecció es projecta amb carrils que facilitin el girs a l’esquerra
Per altra banda, s’ha limitat l’entrada directa dels camins a la nova carretera, s’ha respectat la continuïtat dels camins projectant passos inferiors sota la variant, i en altres casos, s’han projectat una sèrie de variants dels camins de manera que no quedi cap d’ells interromput.
El traçat d’aquesta variant preveu la construcció d’un viaducte sobre el riu Ges de 53 m de longitud i 10 m d’amplada.
La resta del traçat de la variant té una amplada de 9 m, repartits en dos vorals d’1 m a cada costat i dos carrils de 3,5 m per sentit. El radi mínim dels revolts és de 350 m i la longitud total del nou traçat de 2.200 m.
El projecte es completa amb els elements de drenatges longitudinal i transversal, barreres de seguretat i la senyalització vertical i horitzontal corresponent.