Territori

Felip Puig preveu que la construcció de la nova estació intermodal d'El Prat suposarà una inversió de 30M€

query_builder   28 juliol 2003 18:58

event_note Nota de premsa

Felip Puig preveu que la construcció de la nova estació intermodal d'El Prat suposarà una inversió de 30M€

El conseller ho ha anunciat durant l’acte de signatura del conveni sobre el traçat del TGV al seu pas pel Baix Llobregat, on també ha informat que ja s’han encarregat els estudis tècnics per a la construcció de la nova estació

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha anunciat avui que la Generalitat de Catalunya destinarà aproximadament 30M€ per a la construcció de la nova estació intermodal al municipi d’El Prat de Llobregat. Aquesta nova estació s’ubicarà on hi ha actualment l’estació de Rodalies de RENFE, i està previst que integri la línia d’Alta Velocitat, les rodalies i el metro, i donarà accés a l’Aeroport d’El Prat, esdevenint així una Terminal Aeroportuària, amb tots els serveis necessaris. A més a més, la Generalitat millorarà la connexió amb la xarxa viària amb la construcció de nous accessos. Tanmateix, el conseller ha informat que avui ha encarregat l’elaboració dels estudis tècnics per a la construcció de la nova estació.

El conseller Puig ha destacat que“amb aquesta signatura acabem un procés de renegociació que ens ha permès aconseguir un acord molt important”.

Felip Puig ha fet aquest anunci en l’acte de signatura del conveni entre el Ministeri de Foment i les administracions catalanes, representades per la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i els ajuntaments d’El Prat de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Hospitalet de Llobregat i Sant Boi. Tal i com es va anunciar el passat divendres aquest conveni estableix que el pas del TGV per l’interior del municipi d’El Prat serà soterrat fins arribar a l’encreuament amb el riu Llobregat on s’alçarà un pont que creuarà el riu.

A l’acte han assistit el ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, l’alcalde accidental de Sant Boi, José Manuel González, el tinent alcalde d’El Prat de Llobregat, Rafael Duarte, l’alcalde de l’Hospitalet de Llobregat, Celestino Corbacho, i el president del Consell Comarcal del Baix Llobregat i tinent alcalde de Cornellà de Llobregat, José Luis Morlanes.

Segons estableix aquest conveni, el TGV i les línies de RENFE quedaran  soterrades en una longitud aproximada de 1.100 metres. Això comporta el soterrament de la línia d’alta velocitat en el seu pas pel municipi d’El Prat del Llobregat, de manera que serà possible el pas del carrer Prat sobre el traçat ferroviari. Aquest traçat permetrà la construcció d’un nou pas inferior al ferrocarril entre l’Avinguda Moreras i la Ronda de Llevant, així com la connexió peatonal entre el Parc Fluvial i l’avinguda que configurarà la llosa superior de la infraestructura ferroviària. D’aquest darrer tram, una primera part quedarà totalment coberta i s’anirà inclinant progressivament, mentre que la part final (250 metres), que enllaça amb el pont que creua el riu Llobregat, tindrà una semicobertura per tal de minimitzar l’impacte acústic i protegir la integració paisatgística i mediambiental. El TGV es començarà a soterrar abans de creuar la C-32 al terme municipal de Sant Boi.

Aquest traçat permetrà construir un nou pas inferior al ferrocarril, entre l’Avinguda Moreras i la Ronda de Llevant, així com un pas peatonal entre el Parc Fluvial i l’Avinguda de Llevant que configurarà la llosa superior de la infraestructura ferroviària.

Per tal de dur a terme aquest acord urbanístic, l’Ajuntament d’El Prat, la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment s’han compromès a signar, en un termini de tres mesos, un conveni de col·laboració per a la concreció i desenvolupament d’aquestes obres. D’altra banda, el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya signaran properament un altre conveni de col·laboració per l’execució dels accessos des de l’estació Intermodal fins a l’Aeroport.

1  

Imatges

Plànol TGV - Prat

Plànol TGV - Prat 1676