Titular
Chakir el Homrani
Responsable comunicació
Natalia Touzón
Contacte amb mitjans
Pg. del Taulat, 266-270Tel. 93 882 24 37
Fax. 93 882 21 73
Web del departament
Mail de contacte
query_builder 18 desembre 2002 16:27
event_note Nota de premsa
El passat mes de maig, els departaments de Benestar i Família i d’Ensenyament, juntament amb representants dels municipis i de les federacions de pares d’alumnes van firmar un conveni per promoure les relacions entre famílies d’origen estranger i famílies autòctones mitjançant l’organització de tallers a les escoles, fent servir el català com a llengua vehicular. En el marc d’aquest conveni s’han creat enguany 48 tallers a 38 localitats de Catalunya que compten amb una forta presència d’immigrats.
Les activitats que es desenvolupen en els tallers, denominats "Un espai per trobar-nos, un espai per aprendre", són variades i atractives, tant per als pares/mares autòctons com per als pares/mares estrangers (bricolatge, cuina, costura, informàtica, salut, petits auxilis i altres de coneixement de l’entorn, l’escola, el barri, el poble/ciutat, les festes, les celebracions, la compra...)
La finalitat del programa és fomentar les relacions entre pares d’origen cultural divers que tenen en comú que els seus fills també s’interelacionen entre ells.
Els departaments d’Ensenyament i de Benestar Social ha destinat, conjuntament, 36.154 € a aquestes activitats. Està previst que el programa tingui continuïtat en els anys vinents i que s’ampliï aquesta quantitat, en funció dels resultats obtinguts i de les necessitats que puguin aparèixer.
Barcelona, 18 de desembre de 2002