Educació

El Departament d'Ensenyament organitza un Congrés sobre competències bàsiques

query_builder   10 abril 2003 11:45

event_note Nota de premsa

El Departament d'Ensenyament organitza un Congrés sobre competències bàsiques

El Departament d’Ensenyament organitzarà el proper mes de juny un Congrés sobre competències bàsiques, que té per objectiu establir un debat enriquidor sobre aquesta matèria en el món educatiu. Aquest Congrés comptarà amb les opinions de destacats especialistes en el tema i de professorat que ha dut a terme experiències en els seus centres.

El Congrés de competències bàsiquestindrà lloc els dies 26 i 27 de juny a Barcelona. Prèviament, el comitè científic del Congrés estudiarà totes les experiències enviades per tal de seleccionar les que es presentaran durant les jornades. El termini de presentació d’experiències finalitza el proper 15 de maig i el d’inscripció al Congrés el 30 de maig. En l’organització del Congrés hi col·labora la FREREF (Fondation des Régions Européenes pour la Recherche en Éducation et en Formation).

El programa del Congrés inclou conferències, ponències, debats i presentacions simultànies d’experiències. De moment, estan confirmades diverses conferències de destacats especialistes en el tema, d’entre les quals destaca la que impartirà Andreas Schleicher, director de l’Estudi PISA-OCDE, que parlarà sobre el tema“Avaluació de competències: l’estudi PISA”. També estan previstes conferències a càrrec de Dominique Simone Rychen, responsable del projecte DeSeCo (Definition and Selection of Competer), i de Jaume Serramona, president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu del Departament d’Ensenyament, que parlaran de “Naturalesa i identificació de les competències clau” i de “L’aportació de Catalunya a la identificació, gradació i avaluació de les competències bàsiques”, respectivament.

Les presentacions simultànies d’experiències han d’estar basades en treballs realitzats en els centres docents de Catalunya, així com en d’altres comunitats autònomes, totes elles dins els vuit àmbits de competències bàsiques objecte d’anàlisi: àmbit lingüístic, de les TIC, científic, d’educació física, matemàtic, de les ciències socials, artístic i laboral.

Barcelona, 10 d’abril de 2003