Davant les informacions de diferents mitjans de comunicació publicant i acusant que el Servei d’Atenció de Trucades d’Emergència CAT112 va filtrar el contingut de la trucada demanant ajuda que va fer el fill d'Isak Andic(fundador de Mango) el Servei d’Emergències del 112 a una televisió privada.

El 112 desmenteix rotundament aquest fet i lamenta que la falta de rigor periodística al no contrastar res, estigui deteriorant públicament la imatge del servei d’emergències així com produint més dolor a la família Andic:

  1. En primer lloc no és cert el que va publicar un programa televisiu de màxima audiència afirmant que havia tingut accés a la trucada que alertava de l’accident. Aquesta desinformació ha generat confusió i ha distorsionat dolorosament els fets, el que ens obliga a fer aquest aclariment i desmentir rotundament la veracitat del que van publicar.
  2. Els responsables del CAT112 de Catalunya han revisat amb detall la gravació de la trucada a la que fan referència diferents mitjans. Els resultats d’aquesta revisió interna deixen clar que les versions publicades pels mitjans de comunicació no són en absolut verídiques. Inclús la dramatització o versió de la trucada realitzada per una televisió no coincideix de cap manera amb la realitat. És més, comparat amb el protocol que se segueix amb els accidents de muntanya reflexa un coneixement erroni i poc versemblant de com gestionen els gestors i gestores de trucades del CAT112 un incident d’aquest tipus. És important destacar que el 112 de Catalunya té un procediment protocol·litzat per cada tipus d’emergència i els fets narrats a les notícies no se ajusten en absolut a aquesta metodologia.
  3. És fonamental remarcar que la representació realitzada en la noticia de televisió dista molt dels procediments reals del 112. En primer lloc, la descripció de la situació presentada pels mitjans de comunicació no reflecteix de cap manera el procediment real de com es gestionen les trucades d’emergències. A més a més, el 112 no té capacitat per activar directament recursos com helicòpters dels Mossos de Esquadra, com es publica a la dramatització televisiva. La seva funció es únicament rebre les demandes de la ciutadania i derivar-les als cossos d’emergència competents, en aquest cas als Bombers de la Generalitat. És aquest cos el que activa els recursos necessaris per a resoldre urgentment l’emergència. Una vegada derivat el servei, el 112 no té cap intervenció més, ni tampoc coneixement sobre el desenvolupament de l’operació, el que fa del tot impossible que es produeixi el tipus d’intervenció mostrada en la dramatització televisiva.
  4. En tot cas, el 112 desconeix l’origen d’aquesta dramatització. El que sí podem afirmar contundentment és que les publicacions s’han fet sense realitzar les comprovacions necessàries amb el 112 per verificar així la seva autenticitat o falsedat. Per això, lamentem profundament la manca de rigor per no haver contrastat la informació amb el 112 abans de ser publicada.
  5. Aquesta dramatització, que després ha estat publicada en diferents mitjans de comunicació ha malmès la imatge i la reputació del servei d’emergències 112 i la seva gestió escrupolosa de les trucades. Un servei que sempre vetlla per la protecció de les dades de les persones usuàries.
  6. El 112 sempre treballa amb protocols estrictes per garantir la seguretat i la privacitat dels ciutadans i ciutadanes que en fan ús d’aquest telèfon. Demanem als mitjans de comunicació que contrastin sempre amb el nostre servei de premsa les informacions que fan referència al CAT112, per evitar danys en la confiança dels serveis d’emergències i, en aquest cas concret, no fer patir encara més a la família d’Isak Andic.