1. Així ho va explicar ahir la consellera Esther Niubó durant la seva intervenció al Parlament en la interpel·lació al Govern

El Departament d'Educació i Formació Professional analitzarà inicialment en 250 centres les estratègies de millora educativa que aquestes escoles i instituts estan duent a terme. Ho farà la Inspecció d’Educació, i és una de les mesures del Departament per a assolir la millora educativa, prioritat del Govern.

Així ho va exposar ahir la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, durant una intervenció al Parlament durant la interpel·lació al Govern. Niubó va avançar que, a més de la seva actuació ordinària, la inspecció educativa començarà a aplicar aquesta actuació específica, prioritzada a 250 centres.

L’anàlisi que durà a terme permetrà al Departament constatar evidències de l'aplicació dels compromisos de millora analitzant les estratègies i mesurantla millora que aporten: “Aquestes actuacions ens permetrà tenir una visió global per territori de com funcionen les mesures que apliquem per a la millora. Perquè ja hem dit moltes vegades que allò que no s’avalua, doncs, també es devalua”, ha valorat Niubó.


D’aquesta manera, es prioritzaran les competències comunicatives lingüístiques en llengua catalana i en llengua castellana, concretament en comprensió lectora i expressió escrita. També pel que fa a la competència matemàtica en els següents àmbits: numeració i càlcul, espai, mesura i representació gràfica de dades, espai, mesura i representació gràfica de dades, relacions i canvi i estadística.

S’analitzarà també quina és l’organització del centre, els resultats obtinguts en les proves del centre i en les proves d’avaluació de finals d’etapa.

A partir d’aquest estudi, la inspecció disposarà d’un informe que inclourà els compromisos acordats pel centre al final del curs passat; la valoració de l’eficàcia de les estratègies i les actuacions dutes a terme; i els compromisos de millora per al centre en el curs 2025-2026.

Barcelona, 30 de gener de 2025