Territori i Sostenibilitat

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la construcció d'un nou accés a l'autopista C-58 (antiga A-18), Terrassa (Vallès Occidental)

query_builder   27 febrer 2001 14:30

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la construcció d'un nou accés a l'autopista C-58 (antiga A-18), Terrassa (Vallès Occidental)

Es millorarà els accessos als polígons de Can Parellada i Santa Margarida i també a una benzinera amb una inversió de més de 500 MPTAEl departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la direcció general de Carreteres, ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la construcció d’un nou accés al punt quilomètric 19,3 de l’autopista C-58 (antiga A-18), a Can Parellada, al terme municipal de Terrassa. Aquesta actuació, que també inclou la millora de l’accés a la benzinera situada al punt quilomètric 17 de l’autopista C-58 (antiga A-18), es preveu que surti a informació pública el proper mes de març.Actualment l’únic accés als polígons industrials de Can Parellada i Santa Margarida, des de l’autopista C-58 (antiga A-18), es fa mitjançant la sortida de l’avinguda del Vallès situada al costat de la riera de les Arenas, al sud est de Terrassa. Per altra banda, s’ha de tenir en compte el creixement que han experimentat en els darrers anys ambdós polígons on, a més de la indústria tradicional, també s’hi han ubicat establiments del sector serveis. En especial la zona lúdica anomenada ’Parc Vallès’ situada al final del carrer Colom de Terrassa.L’estudi té per objectiu analitzar les alternatives possibles per millorar els accessos a ambdós polígons industrials, i donar així una major fluïdesa al trànsit de tota classe de vehicles. El projecte, a més, inclou la construcció d’un tram d’uns 600 m de calçada lateral. El nou accés se situa a un quilòmetre de distància de la sortida de la Riera de les Arenas.Alternativa 1 Connecta, mitjançant un ramal de sortida i un ramal d’entrada, amb una calçada lateral i una rotonda que distribuirà el trànsit cap als polígons situats a banda i banda de l’autopista. Aquesta és l’alternativa òptima.Alternativa 2 Es disposa una sortida de l’autopista a una calçada lateral la qual connecta amb un carrer de circumval·lació del polígon mitjançant una intersecció en T.L’altra actuació prevista té per objecte la construcció d’un tram de calçada lateral i d’un carril d’acceleració per a la incorporació al tronc de l’autopista, situats al costat de l’estació de servei del punt quilomètric 17. Aquesta segona actuació s’adreça a la millora de la seguretat viària de l’autopista C-58 en aquest indret.Pressupost de construcció per alternativesALTERNATIVA 1423 MPTA ALTERNATIVA 2416 MPTA Pressupost de desviaments, serveis, expropiacions i mesures correctives d’impacte ambiental per alternativesALTERNATIVA 1168 MPTA ALTERNATIVA 2161 MPTALes obres aprovades estan formades per dues actuacions diferents:A) Formació d’un nou accés a l’autopista C-58 (antiga A-18) a can Parellada, al punt quilomètric 19,3.B) Millora de l’accés a la benzinera de l’autopista C-58 (antiga A-18) al punt quilomètric 17.