Territori

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la C-221 entre Batea i Gandesa, Terra Alta

Es millorarà la seguretat viària i el trànsit de vehicles pesats

query_builder   28 febrer 2001 13:00

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la C-221 entre Batea i Gandesa, Terra Alta

Es millorarà la seguretat viària i el trànsit de vehicles pesats

El departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la direcció general de Carreteres, ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la carretera C-221, del punt quilomètric 54,8 al 75, entre les poblacions de Batea i Gandesa, a la comarca de la Terra Alta. Es preveu que l’obra surti a informació pública aquest mes de febrer.La carretera C-221, que va de Calatayud a Gandesa, té un tram comprès dins de l’Aragó i un altre tram dins de Catalunya. El tram aragonès de la carretera va ser millorat i condicionat, mentre que el tram des del límit amb l’Aragó i fins a la N-420, manté les característiques originals. A més, es tracta d’una carretera molt transitada, amb un percentatge considerable de vehicles pesats. Un altre factor a tenir present és el pas de la carretera per l’interior del nucli urbà de Batea, fet que incideix en la millora de la seguretat i de les mesures d’impacte ambiental.L’objectiu d’aquest estudi informatiu i d’impacte ambiental és l’anàlisi del ventall d’alternatives viables de condicionament i millora de la carretera C-221, en el tram comprès entre el límit amb l’Aragó i la intersecció amb la carretera N-420, i la selecció i estudi detallat de les més adients entre totes les proposades. Alternativa 1Segueix el corredor de l’actual carretera entre el límit d’Aragó i el riu Algars, encara que amb les variacions necessàries per tal de suavitzar els revolts i permetre assolir la velocitat de disseny de 80 km/h.Alternativa 2 És coincident amb el de la primera fins al punt quilomètric 2. A partir d’aquest punt inicia un gir per tal d’aprofitar el pont actual sobre el riu Algars, amb el tauler convenientment ampliat. Caldrà reduir la velocitat fins a 60 km/h, per tal que no augmentin els moviments de terres.Alternativa 3 Els primers 2 km d’aquesta alternativa són comuns amb els de les dues anteriors. A partir d’aquest punt segueix pel marge esquerre del riu Algars fins a l’alçada del barranc de Sant Joan, punt en el qual creua el riu a través d’un pont de nova construcció. Aquesta alternativa es la més llarga, amb 21,55 km. La intersecció de Batea Sud permet l’accés a la vila a través de l’actual C-221 i es soluciona amb una nova rotonda.Alternativa 4 És molt semblant al de l’alternativa 1 fins al pont sobre el riu dels Algars. Al igual que aquella, també inclou un pont de nova planta. La pujada del barranc de l’Aubanell es fa pel mateix lloc que l’alternativa 2, el traçat del qual segueix d’aquí endavant, a excepció d’una zona al voltant del punt quilomètric 10,5.Alternativa 5Es distingeix de l’alternativa 4 en la zona de pujada pel barranc de l’Aubanell, que aquí es fa totalment pel cantó ombrívol.Alternativa 6Recupera el criteri de l’alternativa 2 de mantenir el pont actual sobre el riu dels Algars, a expenses de disminuir la velocitat de projecte al llarg del tram corresponent. La diferència estriba en la incorporació d’un fals túnel de 125 m de longitud a la sortida del pont.Pressupost estimat per alternativesAlternativa 12.000 MPTAAlternativa 22.296 MPTAAlternativa 3 3.014 MPTAAlternativa 41.989 MPTAAlternativa 5 1.995 MPTAAlternativa 62.256 MPTA.