Territori

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230b entre Horta de Sant Joan i l'Eix de l'Ebre

Es millorarà la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit amb una inversió de més de 30 MEUR

query_builder   17 octubre 2003 13:21

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230b entre Horta de Sant Joan i l'Eix de l'Ebre

Es millorarà la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit amb una inversió de més de 30 MEUR

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les obres de condicionament de les carreteres T-330, T-333 i N-230b, entre Horta de Sant Joan (Terra Alta) i l’Eix de l’Ebre (C-12), al terme municipal de Xerta, Baix Ebre. Aquesta actuació, que ha sortit a informació pública recentment, té un pressupost de 30,17 MEUR.

La nova via tindrà una longitud aproximada d’entre 20,5 i 20,8 km, segons l’alternativa escollida.

El traçat s’ha dividit en vuit trams i cada tram consta de dues variants, anomenades A i B. Les variants A aprofiten la carretera existent i les variants B s’allunyen del traçat actual.

De les múltiples variacions possibles, s’ha seleccionat una variant per a cada tram, segons l’anàlisi que té en compte criteris mediambientals, econòmics, funcionals i territorials.

Per tal d’aconseguir els objectius marcats a l’estudi, les dues opcions que s’han presentat en aquests trams consisteixen en una millora i condicionament de la carretera existent amb una rectificació de revolts per tal d’assolir una velocitat de 60 km/h.

L’opció escollida contempla la possibilitat de realitzar l’ampliació de la calçada cap a bandes diferents (dreta i esquerra) de tal manera que l’impacte ambiental sigui lleu. La construcció de murs d’escullera (murs construïts amb pedres grosses) a indrets concrets evitarà la caiguda de terres sobre el barranc provocada pel treballs d’ampliació de la carretera.

També s’ha previst la construcció d’un total de 8 viaductes amb una longitud global de 618 m. D’entre aquests viaductes, cal destacar el que es construirà sobre el barranc del Canaletes que té una longitud de 132 m i està situat al terme municipal de l’Horta de Sant Joan.