Territori

Felip Puig aposta per un front comú de les regions del Sud d'Europa per agilitar la connexió transfronterera del TGV

query_builder   16 juliol 2003 18:52

event_note Nota de premsa

Felip Puig aposta per un front comú de les regions del Sud d'Europa per agilitar la connexió transfronterera del TGV

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ho ha dit durant la seva intervenció en les Jornades sobre la Xarxa d’Alta Velocitat celebrades avui a Narbona

“Cal que els governs regionals i els governs de les principals ciutats de Catalunya, Aquitània, Midi-Pyrénées, Llanguedoc-Rosselló, juntament amb els respectius actors socials i econòmics –que ens demanen una acció més decidida-, ens entenguem i formem una gran aliança permanent, un gran lobby, per a buscar sinèrgies i per a pressionar Madrid, París i Brussel·les.” Aquest és el missatge que ha centrat la intervenció del conseller Felip Puig en les jornades sobre infraestructures organitzades pel Consell Regional del Llanguedoc-Rosselló, que amb el títol “Objectif le Grand Sud, tout un territoire à grande vitesse” s’han celebrat avui a Narbona, en les que també han intervingut l’alcalde de Burdeus i ex primer ministre, Alain Juppé, el president del Consell Regional del Llanguedoc-Rosselló i ex ministre, JacquesBlanc, l’alcalde de Toulouse i ex ministre, Philippe Douste Blazy, i l’alcalde de Narbone, Michel Moynier.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha animat a la resta de governs regionals del Sud d’Europa a fer un front comú per reclamar i assolir els objectius que garanteixin el progrés d’aquestes regions.“El nostre futur i les nostres possibilitats passen ara per la capacitat que el conjunt de les ciutats i les nostres regions avui representades aquí, en tant que estan destinades a formar una autèntica xarxa, un autèntic euroespai de cohesió, exerceixin el lideratge i la pressió política adequada” ha assenyalat el conseller Puig.

Felip Puig també ha alertat del perill que pot comportar un possible trasllat de la centralitat cap a l’Europa de l’Est amb la futura ampliació de la UE. En aquest sentit, el conseller ha afirmat que“hem de dir a la Unió Europea, a les institucions europees i als governs centrals dels nostres estats, que no els convé posar-nos pals a les rodes perquè el seu progrés també depèn del nostre progrés. El seu progrés és el progrés de les nostres regions. El progrés d’Europa, de França i d’Espanya, és el progrés d’Aquitània, del Midi-Pyrénées, del Llanguedoc-Rosselló i de Catalunya”.

Pel conseller, els governs regionals no poden renunciar al seu propi progrés, i això passa per la consecució de la xarxa d’alta velocitat que uneixi aquests territoris, i per aquest motiu, “cal garantir que el TGV s’allargui per tota la costa mediterrània i per la costa atlàntica, i cal garantir, també, la futura connexió entre el TGV mediterrani i el TGV atlàntic, com a mínim per a mercaderies”.

Respecte la connexió del TGV a la frontera francesa, Felip Puig ha manifestat que “el TGV Irún-Bordeus i el TGV Figueres-Perpinyà-Narbona, no han de ser vistos com a competidors entre sí, sinó que són complementaris i s’han de veure com a estructuradors del conjunt de la xarxa”.

Tanmateix, el conseller ha insistit en la llarga reivindicació del TGV per part del Govern de la Generalitat i ha recordat que “va ser la Generalitat, el Govern de Catalunya, la primera institució pública de l’Estat espanyol a defensar, ja als anys vuitanta, la necessitat d’un TGV que connectés Barcelona amb la xarxa transeuropea de trens d’alta velocitat que ja s’estava configurant”. Respecte l’arribada del TGV a Catalunya i la seva connexió amb la frontera francesa, el conseller Puig ha compartit la petició realitzada per les cambres de comerç catalanes i del Llanguedoc-Rosselló reclamant als governs espanyol i francès la conversió a l’alta velocitat del tram Figueres-Perpinyà-Nimes.