Territori i Sostenibilitat

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en tres punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris

query_builder   20 març 2001 10:00

event_note Nota de premsa

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en tres punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris

En concret, permetran executar els següents projectes d’obra:- Aquest primer projecte correspon a la futura variant est de Reus, de la carretera C-240 de Salou a Ponts. La longitud aproximada de dita via és de 4,7 km i el seu traçat es desenvolupa entre un punt de l’actual variant de l’aeroport de la N-420 i un punt de la C-240 (ara C-14) situat ja a la sortida de Reus en direcció a Montblanc. El traçat disposa d’una orientació nord-sud i es desenvolupa en la seva totalitat per la banda est del municipi de Reus.Actualment la carretera C-240 es configura com un dels eixos Nord - Sud més importants del principat, permetent l’accés a la costa de Tarragona així com als municipis de Reus, Tarragona i Salou, des de l’interior de Catalunya. Concretament, aquesta carretera es converteix en els mesos d’estiu en un dels principals eixos que permeten accedir als nuclis turístics de la costa de Tarragona. A tot això cal afegir que la carretera C-240 connecta amb l’autopista A-2 a l’alçada de Montblanc, circumstància aquesta que permet canalitzar un gran volum de trànsit des de l’exterior de Catalunya en direcció al litoral de Tarragona.D’altra banda la carretera C-240 travessa la població de Reus, mitjançant una travesia urbana, fet aquest que, combinat amb una important intensitat de trànsit deriva en importants problemes de retencions, demores i molèsties, tant pels conductors com pels propis habitants de Reus, incrementant els riscos d’accidents, sorolls, contaminació, etc_Amb l’execució de la nova variant s’evitaran totes les situacions descrites anteriorment, la qual cosa comportarà una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris.-El projecte que s’executa té per objecte el condicionament del camí existent en l’actualitat entre les poblacions de la Selva del Camp i Constantí, convertint-lo en un nou vial de dos carrils i doble sentit de circulació. La nova via queda definida entre la connexió amb la carretera C-14 (C-240) al punt quilomètric 15,84 i la rotonda de la Variant de Constantí, de recent construcció.Actualment existeix un camí (Camí de la Selva) que comunica les poblacions de Constantí i la Selva del Camp. Aquest camí és molt estret (2,5 - 3 metres d’ample) però hi ha un bon tram que es troba pavimentat, cosa que fa que aquest camí tingui un cert trànsit de vehicles lleugers, generat principalment pels propietaris de les cases i masies que es troben al llarg del camí, així com per la gran quantitat de terres de cultiu que hi ha a banda i banda del mateix.La urgència en l’execució d’aquest projecte està motivada per la perillositat que comporta pel tràfic l’actual estat del camí.-Aquest projecte té per objecte realitzar les obres i actuacions necessàries per eixamplar i millorar el traçat de la carretera T-302 en el terme municipal de Benifallet, en concret s’intervindrà del punt quilomètric 24’3 al 24’820.La carretera T-302 uneix el nucli urbà de Benifallet amb l’Eix de l’Ebre, essent per tant un accés important al poble. Aquesta carretera té actualment una longitud aproximada d’un quilòmetre i presenta en el seu traçat un revolt estret i sense gaire visibilitat, per la qual cosa resulta perillós pel tràfic de la carretera.