Territori

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en dos punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària catalana, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris.

query_builder   20 novembre 2001 10:00

event_note Nota de premsa

El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en dos punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària catalana, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris.

En concret, permetran executar els següents projectes d’obres:- Aquest projecte té per objecte millorar, al tram de Vilanova i la Geltrú, la intersecció existent entre els dos ramals que provenen i van respectivament a la carretera C ’ 31 i el tronc de la carretera C ’ 15, en la banda mar de l’actual enllaç, mitjançant la construcció d’una rotonda, així com la millora del carril d’alentiment del ramal entre la C ’ 31 sentit Cubelles i la rotonda recentment construïda en la C ’ 15.Recentment ha estat realitzada una rotonda que ha solucionat molt favorablement el problema que generava la caòtica l’anterior intersecció entre els ramals de la banda muntanya de l’enllaç de les carreteres C 31 i C ’ 15, on a més s’entroncava la carretera BV ’ 2112. No obstant, en la banda mar de l’enllaç encara hi ha una anacrònica intersecció que només disposa d’un curt carril central per girar a esquerra d’uns 30 metres de longitud que serveix al trànsit que, circulant per la C ’ 15 en sentit Vilanova i la Geltrú, es vol incorporar a la C ’ 31 en sentit Sitges. En canvi, els vehicles que, venint de Cubelles per la C ’ 31 i volen anar a la C ’ 15 sentit Vilafranca, han de fer un gir a l’esquerra sobre aquesta última via travessant els tres carrils existents, sense disposar de l’ajut d’un carril central d’incorporació per facilitar el gir. Això els obliga a realitzar una maniobra força arriscada i especialment penosa per als vehicles pesats.- Aquest projecte durà a terme la millora local amb noves obres de fàbrica en la carretera C ’ 15b (antiga B ’ 211), entre els punts quilomètrics 2,280 i el 3,820, al tram Canyelles ’ Sant Pere de Ribes. En concret es tracta de millorar l’amplada dels carrils i de les boveres, que es manifesta insuficient per a l’encreuament de dos vehicles quan circulen en sentit oposat i també contemplen el condicionament d’un tram de 515 metres de la carretera, ubicat just després del pont, atès que en l’actualitat presenta uns revolts massa tancats.