Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Afectacions a la mobilitat a la travessera de Gràcia a partir de la nit de dilluns 17 de març a dimarts, 18

  1. Els treballs per a la construcció de la nova estació d’FGC de Gràcia comportaran el tall de la travessera entre Via Augusta i el carrer de Sant Gabriel
  2. El tram entre els carrers Gran de Gràcia i Sant Gabriel canviarà de sentit de circulació
  3. Dilluns comencen els treballs per reubicar l’espai de jocs infantils de la plaça Gal·la Placídia, tancats per les obres, a la banda muntanya de la plaça


mapa{"name":"2025/03/14/18/03/c3294471-6476-49c7-9003-5d2e0c16ef99.jpg","author":"Territori","type":"0","location":"0","weight":517381}


Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està executant per a la connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC comportaran afectacions a la mobilitat a partir de la nit del 17 al 18 de març, a travessera de Gràcia. En concret, les tasques d’obra civil de la futura estació requereixen, fins a la seva finalització, el tancament a la circulació del tram de la travessera de Gràcia entre Via Augusta i el carrer de Sant Gabriel. Així mateix, es canviarà de sentit el tram de la travessera entre els carrers Gran de Gràcia i Sant Gabriel.

L’accés al carrer de Sant Gabriel s’efectuarà des del carrer Gran de Gràcia i la sortida, cap als carrers de Santa Eugènia i Gran de Gràcia. El tram del carrer de Neptú i del carrer de la Riera de Sant Miquel, entre el carrer de Lluís Antúnez i la travessera de Gràcia, quedarà en atzucac, amb accés exclusiu de veïns i vehicles d’emergència.

Pel que fa a les línies de bus afectades, la 87 i la 114, s’han dissenyat itineraris alternatius per mirar de reduir al màxim l’afectació al servei que donen al centre de la Vila de Gràcia.

D’una banda, la línia 87, de l’AMB, modificarà el seu recorregut per tal de mantenir parades a l’alçada de Gal·la Placídia i de Fontana. En sentit baixada, el bus es desviarà des de Riera de Cassoles per Guillem Tell i en sentit mar per Balmes, fins a girar per Comte de Salvatierra i tornar a pujar per Via Augusta fins a rambla del Prat i recuperar l’itinerari original per Gran de Gràcia, on mantindrà les parades existents. La parada de travessera de Gràcia se substituirà per una a Via Augusta, i la de Gran de Gràcia a l’alçada de Fontana se substituirà per una nova parada a la rambla del Prat.

Pel que fa la 114, per tal d’evitar passar per la travessera de Gràcia veurà reduït el seu recorregut però mantenint les parades de Ros de Olano que donen servei al centre de la Vila. En aquest sentit, el nou itinerari ja no arribarà fins a la Via Augusta i es quedarà a Gran de Gràcia, des d’on tornarà a agafar el sentit Besòs per Montseny fins a Torrent de l’Olla i seguir així l’itinerari original fins a Còrsega. Els caps de setmana, el 114 seguirà tenint l’itinerari que té actualment, on no es desvia de Torrent de l’Olla.

D’altra banda, cal indicar que, també a partir del dilluns, 17 de març, comencen les tasques per a reubicar l’espai de jocs infantils de la plaça Gal·la Placídia, afectat per les obres, a la banda muntanya de la mateixa plaça.

Transformació de la mobilitat

Els treballs en marxa corresponen a l’obra d’infraestructura per al perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia.

L’obra civil va començar el gener de 2024, amb un termini d’execució de 58 mesos. El pressupost és de 300 MEUR i, sumats els imports previstos per a les instal·lacions de túnel i estacions i d’arquitectura de les estacions, la inversió per aquesta actuació s’estima en 412 MEUR.

Aquesta obra permetrà millorar i ampliar la cobertura en transport públic en zones densament poblades i amb diversos equipaments de rellevància a Barcelona; facilitar un accés més directe dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC cap al centre de la ciutat; i incrementar la connectivitat de la línia mitjançant les noves estacions, que permetran l’intercanvi amb la L5, el tramvia i altres línies d’FGC. Es preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones usuàries.


1
Imatges
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia