Direcció General de Comunicació

Comencen les obres del tramvia del Besòs que connectarà Barcelona amb el Fòrum 2004

Artur Mas adverteix a la Xunta que si no canvia d'actitud s'enduran els vaixells catalans de Galícia

query_builder   10 gener 2003 17:02

event_note Nota de premsa

Comencen les obres del tramvia del Besòs que connectarà Barcelona amb el Fòrum 2004

Artur Mas adverteix a la Xunta que si no canvia d'actitud s'enduran els vaixells catalans de Galícia

El conseller en cap de la Generalitat, Artur Mas i el de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, han posat aquest matí la primera pedra del tramvia del Besòs en un acte en què també hi han participat els alcaldes dels municipis per on passarà el nou mitjà: Joan Clos, de Barcelona; Maite Arqué, de Badalona i Jesús Canga, de Sant Adrià de Besòs; així com el President de Tramvia Metropolità del Besòs, SA, Albert Vilalta.

 Artur Mas ha recordat l’esforç “de primera magnitud” que la Generalitat fa a Barcelona i la seva àrea metropolitana en matèria d’infraestructures amb projectes com la nova Línia 9 del metro; el metro lleuger de Nou Barris; l’extensió de la Línia 5 entre Horta i la Vall d’Hebrón i la Línia 3 entre Canyelles i La Trinitat Nova; el tramvia del Baix Llobregat i el tramvia del Besòs iniciat avui, que tindrà un cost de 205 M€ i serà finançat per la Generalitat en un 60%.

Per al conseller en cap, tot plegat conforma “la Catalunya en xarxa” que el govern català està construint “relligant infraestructures com el tren, el metro i el tramvia; els sistemes elèctrics; els sistemes d’aigua … el que calgui” i que han de configurar la Catalunya del futur.

 Connexió amb el Fòrum 2004

El tramvia del Besòs comunicarà l’Estació del Nord i la Barceloneta amb la plaça de les Glòries, la Diagonal, el Fòrum 2004, la Gran Via, el Poblenou i els municipis de Sant Adrià del Besòs i Badalona. La construcció i explotació del tramvia -durant 27 anys- anirà a càrrec de Tramvia Metropolità del Besòs, una societat formada per un consorci de constructores i entitats financeres liderada per Fomento de  Construcciones y Contratas i Alstom.

El TRAM Besòs constarà de dues línies: la 1, que unirà l’Estació del Nord amb el Fòrum 2004 i Badalona (Gorg) i la 2, que connectarà Ciutadella amb Sant Adrià RENFE passant per la Rambla del Poble Nou i la Gran Via. En total seran 14 quilòmetres de recorregut i 28 parades, que estaran servits per una flota de 18 tramvies.

Es preveu que la línia 1, que acaba a l’estació de RENFE de Sant Adrià, entri en servei l’abril de 2004 mentre que la línia 2, fins a Badalona, ho faci el gener de 2005. D’aquesta manera, el tramvia constituirà, a banda de la L4 del metro i dels serveis d’autobusos, un nou sistema de transport públic d’accés al recinte del Fòrum 2004. A més, 11 de les 28 parades estaran connectades amb diverses línies de la xarxa de metro i de RENFE. S’espera que quan tot el recorregut del nou tramvia estigui en funcionament l’utilitzin cada any 11,8 milions de viatgers. 

Mas confirma els contactes amb la Xunta de Galícia 

D’altra banda, el conseller en cap, ha assegurat que la Generalitat va enviar els vaixells a Galícia després de diverses converses amb representants de la Xunta de Galícia i del govern central i ha lamentat que tot plegat hagi derivat “en una lluita entre formacions polítiques”. Per això ha advertit que, si la Xunta manté la seva actitud, en les pròximes hores “determinaré que els vaixells tornin a Catalunya o els posarem a disposició d’altres comunitats autònomes o fins i tot d’algun país de la Unió Europea”

Artur Mas ha reiterat el desig de col·laboració amb la comunitat gallega però ha manifestat que si això “ha de ser motiu de controvèrsia o ha de servir perquè ens acusin de voler contaminar les ries gallegues, la paciència se’ns acaba i ens en tornarem cap a casa”.

Barcelona, 10 de gener de 2003