- Sala de premsa
- Notes de premsa
- PTOP i l'Ajuntament de Tossa signen un conveni per remodelar el pas de la GI-681 entre el nucli urbà i la Riera de Tossa
query_builder 21 desembre 2004 17:00
event_note Nota de premsa
La carretera GI-681, des del nucli urbà fins al pont de la riera de Tossa, travessa una zona definida urbanísticament com a periurbana, que compta amb freqüents accessos directes a vials i a finques veïnes així com alguns àmbits urbanístics als que els hi correspon realitzar calçades laterals i resoldre els seus entroncaments a la carretera. A més, aquest tram de la via presenta vorals de diferents amplades, cunetes amb profunditat i característiques no prou adequades a una zona urbana i algunes deficiències quant a la senyalització horitzontal.
Per tal de millorar la situació descrita s’ha decidit impulsar una remodelació complerta d’aquest àmbit tan pel què fa a la zona destinada al trànsit de vehicles, com als itineraris per vianants.
El projecte
L’objecte d’aquesta actuació és la millora de la carretera GI-681, que és la carretera de Tossa de Mar a Llagostera, entre el pont sobre la Riera de Tossa situada fora del nucli urbà en direcció a Llagostera i el final del mateix nucli urbà de Tossa de Mar, que és l’avinguda de Catalunya d’aquesta població.
L’actuació prevista inclou la urbanització de la via per tal d’aconseguir una correcta integració dins de l’entorn urbà, seguint els criteris indicats per l’Ajuntament de Tossa de Mar. Amb les obres es millorarà la seguretat viària amb la construcció de tres rotondes, es formaran unes calçades laterals en un tram i es regularitzarà tot el paviment de la carretera.
La secció de la carretera varia segons el tram, però en una gran part del traçat, que està situat al costat del sector "Bon retir", l’amplada de la carretera serà d’uns 36 metres, amb els elements següents de sud a nord:
Zona ajardinada de 3 metres Carril bici de 2 metres Calçada lateral sud de 3,75 metres Zona d’aparcament de 2,75 metres Calçada central de 8 metres, formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres Mitjana d’amplada variable Calçada lateral nord de 3,75 metres (només entre les dues rotondes) Zona d’aparcament de 2,75 metres Zona ajardinada de 3 metresLes 3 rotondes tindran un radi d’entre els 18 i els 21 metres i la calçada anular estarà formada per dos carrils de 4 metres. El tram de l’illot interior més proper a la calçada, en una amplada d’1,5 metres es pavimentarà amb llambordes trepitjables.
Altres actuacions previstes són:
La millora del drenatge transversal amb calaixos de formigó o tubs sota la calçada. La millora del drenatge longitudinal amb embornals, pous de registre i col·lectors. Protecció de terraplens i endegament de lleres mitjançant la col·locació d’esculleres. Enllumenat tant del tronc de la GI-681 com de les noves rotondes i calçades laterals mitjançant columnes i bàculs d’alçades variables. Previsió d’instal·lació d’un semàfor. Hidrosembres i plantacions i instal·lació de xarxa de reg.El conveni
Atès que les obres d’aquest projecte inclouen actuacions tant en l’àmbit específic de la carretera, com actuacions pròpies d’un projecte d’urbanització, s’ha arribat a un acord entre la Generalitat i l’Ajuntament per finançar l’obra conjuntament, en proporció a les actuacions que es realitzaran en l’àmbit de les respectives competències.
Així, el pressupost global d’execució del projecte és de 3,8 MEUR, dels quals 1,3 MEUR, són aportats per la Generalitat i 2,5 per l’Ajuntament de Tossa. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques s’encarrega de la redacció i aprovació del projecte i l’Ajuntament es fa càrrec de la seva licitació, adjudicació i de la direcció de les obres.
L’Ajuntament de Tossa de Mar té prevista l’execució de les obres entre el mes de desembre de l’any 2004 i el mes de desembre de l’any 2005.