Titular
Jordi Puigneró
Contacte amb mitjans
Av. Josep Tarradellas, 2-6qTel. 93 495 82 34
Fax. 93 495 82 44
Web del departament
Mail de contacte
query_builder 27 febrer 2003 19:29
event_note Nota de premsa
Construcció de 14 habitatges de lloguer per a joves al carrer del Pont
La construcció de la promoció de 14 habitatges de protecció oficial anirà a càrrec de l’Institut Català del Sòl en unes finques del carrer del Pont que li cedirà gratuïtament l’Ajuntament. Es preveu que l’obra es pugui iniciar el mes de gener de l’any vinent amb un pressupost aproximat de 865.500 € (144 MPTA) que serà finançat per la Generalitat.
Els habitatges seran adjudicats com habitatges de protecció oficial de lloguer i es destinaran preferentment per a joves. En la definició dels criteris d’adjudicació, hi participarà la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, la Direcció General de Serveis Comunitaris i la Secretaria General de Joventut, així com l’Ajuntament de Sant Quirze de Besora.
Els 14 habitatges disposaran d’un i dos dormitoris:
Habitatge 1 dormitori 8 unitats 40 m2 aprox.
Habitatge 2 dormitoris 6 unitats 50 m2 aprox.
El preu aproximat del lloguer mensual dels habitatges serà el següent:
Habitatge 1 dormitori 106 € 40 m2 aprox.
Habitatge 2 dormitoris 132 € 50 m2 aprox.
Urbanització del carrer del Pont, de la plaça Òmnium Cultural i d’un tram del carrer dels Patis
El segon conveni signat avui per l’Ajuntament i la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge preveu la urbanització del carrer del Pont, de la plaça Òmnium Cultural i un tram del carrer dels Patis. L’inici d’aquesta obra va lligada a la construcció dels habitatges i tindrà un cost aproximat de 462.044 EUR (76,8 MPTA) que seran finançats per l’Ajuntament de Sant Quirze de Besora (341.842 EUR / 56,8 MPTA) i l’Institut Català del Sòl (120.202 EUR / 20 MPTA).
Aquestes obres s’inscriuen en els programes del Departament de Política Territorial i Obres Públiques “Reviure les velles ciutats” que vol aturar el deteriorament físic i l’envelliment progressiu dels nuclis històrics dels municipis i el“Programa d’habitatge i sòl 2000-2003” que preveu que durant aquest període s’iniciï la construcció de 10.651 habitatges dels quals 2.166 seran de lloguer per a joves.