Territori i Sostenibilitat

La Generalitat millora la C-14 entre Solivella i Belltall

Es millorarà la seguretat viària amb una inversió de 6,59 MEUR

query_builder   9 desembre 2002 17:06

event_note Nota de premsa

La Generalitat millora la C-14 entre Solivella i Belltall

Es millorarà la seguretat viària amb una inversió de 6,59 MEUR

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la Direcció General de Carreteres, ha aprovat el projecte de condicionament i millora de la carretera C-14, del punt quilomètric 48,1 al 53, entre Solivella i Belltall (Passanant), a la comarca de la Conca de Barberà. Aquesta actuació, que es preveu que comenci durant el segon trimestre de 2003 amb un termini d’execució de 9 mesos, té un pressupost de 6,59 MEUR (1.096 MPTA).

L’actuació suposarà el condicionament del Coll de Belltall que és el punt de la carretera C-14 que té més dificultats de pas entre Montblanc i Tàrrega, i per tant, representarà una important millora de les comunicacions entre la Conca de Barberà i l’Urgell.

Descripció de les obres:

Les obres comencen al punt quilomètric 48,1 de la carretera actual, just a l’inici de la Serra del Tallat. Aquest tram inicial té un pendent del 7,25% que no s’abandona fins a superar el Coll de Belltall. Això fa necessari un carril addicional per a vehicles lents.

El traçat ha estat dissenyat per una carretera de velocitat específica de 70 km/h, amb un radi mínim de 190 m i pendent màxim de 7,50% amb encreuaments a nivell.

La secció de la carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5 m.

El projecte es completa amb els elements de drenatges longitudinal i transversal, així com la senyalització vertical i horitzontal corresponent.

Desviament del trànsit amb motiu de les obres:

Per tal de no interrompre el trànsit a l’actual C-14 mentre durin les obres, s’han previst tres desviaments provisionals. El primer d’ells es troba entre els punts quilomètrics 2,5 i 2,9, on el nou traçat passa per sobre la carretera actual a una cota superior. Aquest vial pot quedar després com a camí agrícola.

El segon dels vials es troba a l’inici de la variant de la TP-2335. Es preveu construir aquesta variant per tal de poder desviar-hi el trànsit i enllaçar-ho amb el camí provisional executat anteriorment, mentre es realitzen les obres.

Per últim, per tal evitar uns terraplens, entre els punts quilomètrics 4,1 i 4,28, i poder executar la nova plataforma, sense interrompre el trànsit, el nou traçat s’apropa el màxim possible al vessant i es fa un nou vial provisional per desviar el trànsit.