Territori i Sostenibilitat

La Generalitat i la Diputació de Girona construeixen la variant de Setcases (Ripollès)

query_builder   16 febrer 2001 12:00

event_note Nota de premsa

La Generalitat i la Diputació de Girona construeixen la variant de Setcases (Ripollès)

Amb 4 connexions al nucli urbà i una inversió de 207 MPTA, millorarà la fluïdesa de la GIV-5264 i l’accés a les pistes d’esquí de Vallter 2000El departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de la direcció general de Carreteres, ha aprovat el projecte de construcció de la variant de Setcases a la comarca del Ripollès. Aquesta actuació, que es preveu que comenci durant el segon trimestre d’aquest any amb un termini de 6 mesos, té un pressupost de 207 MPTA (1,24 milions d’’) que serà finançat conjuntament amb la Diputació de Girona.El projecte de la variant de Setcases consisteix en la millora de la fluïdesa i funcionalitat de la travessera de l’actual carretera GIV-5264. Aquesta via presenta, al seu pas pel nucli urbà, zones molt estretes i gir en radis molt reduïts donat que passa per la zona més consolidada de la població.La longitud del traçat, és de 1200 m. En els primers 330 m el projecte millora i eixampla la carretera actual donant-li una amplada de 6 m de calçada amb vorals de 0,5 m i una cuneta de 0,75 m de formigó per a recollir les aigües de pluja. La carretera arriba al riu Ter, creuant-lo amb una obra nova de fàbrica de 25,3 m de llum, i una amplada de 8 m, amb calçada de 6 m i vorals de 0,5 m. En aquest punt, i una vegada creuat el riu, es construirà una rotonda de 33 m de diàmetre exterior i 16 m de diàmetre interior per donar un accés segur al poble i als camins existents. Des d’aquest punt, la carretera segueix el riu fins a trobar el següent pont en un recorregut de 870 m, paral·lel al riu. Tot aquest tram és de nova construcció i la secció prevista serà una calçada de 6,2 m amb una cuneta de recollida d’aigües de 0,75 m i una vorera de 2,5 m al costat del riu. La vorera disposarà d’il·luminació, mobiliari urbà i arbrat. La variant tindrà, a més, 4 connexions amb la trama urbana de la població.L’obra quedarà completada amb la col·locació de tota la senyalització vertical i horitzontal i tots els sistemes de contenció de vehicles.Aquesta actuació es realitza dins el marc establert pel Conveni signat el maig del 1998, entre el departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona per a la millora del accessos al Pirineu.