Territori

La Generalitat de Catalunya anuncia un Pla per millorar la senyalització de les carreteres catalanes [Actualitzada]

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha fet aquest anunci durant la visita a les obres

query_builder   14 gener 2004 13:14

event_note Nota de premsa

La Generalitat de Catalunya anuncia un Pla per millorar la senyalització de les carreteres catalanes [Actualitzada]

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha fet aquest anunci durant la visita a les obres

Amb l’objectiu de fer més eficient la senyalització de les carreteres catalanes, que són competència de la Generalitat de Catalunya, el Govern està treballant en un nou Pla de Senyalització de Carreteres. Així ho ha anunciat avui el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, qui ha insistit en el fet que no es tracta de canviar els noms sinó d’ampliar el nombre de senyals i millorar-ne la seva ubicació.

Segons ha explicat el conseller Joaquim Nadal, el Govern de la Generalitat posarà en marxa un Pla de Senyalització de les carreteres, que siguin de la seva competència, i negociarà amb les altres administracions una millora de la senyalització de totes les carreteres de Catalunya. “L’objectiu del Govern”, segons ha dit el conseller, “és obtenir un nivell de senyalització equiparable al d’altres països europeus, com per exemple el model francès, on el ciutadà estigui informat en tot moment de quines direccions pot agafar i com sortir de qualsevol poble o ciutat”.

Respecte les possibles incomoditats que ocasionen als ciutadans els canvis en la senyalització, el conseller ha manifestat ser-ne conscient de les molèsties que ocasionen, però que “un cop establerts els canvis de nomenclatura, l’obligació de l’Administració és senyalitzar bé, d’una forma uniforme i unificada”, en referència a les confusions provocades pel darrer canvi de nomenclatura adoptat pel Govern de l’Estat.

El conseller Nadal ha fet aquestes declaracions aquest matí, després de la visita a les obres del Port de Badalona. La construcció d’aquest port, les obres del qual es van iniciar el 2002, suposa l’ordenació i la recuperació del front litoral de Badalona a la zona del Gorg així com l’obertura de la ciutat al mar. Es preveu que les obres, que compten amb un pressupost global de 75 milions d’euros, s’acabin el primer semestre del 2006. Tot i així, la dàrsena esportiva estarà enllestida i a punt per ser utilitzada a finals d’aquest any. Pel conseller Nadal, “aquesta nova infraestructura permetrà mantenir la tradició pesquera de la ciutat de Badalona, i alhora, regenerar el front marítim amb una reforma urbanística que l’integri a la ciutat”.

El port de Badalona ocuparà aproximadament un quilòmetre del front litoral i  tindrà 551 amarratges d’entre 8 i 30 metres d’eslora, una  zona de vianants 19.700 m2, un centre comercial de 28.000 m2 i uns 6.500 m 2 per a locals comercials, així com una escola de vela, entre altres serveis.

La infraestructura portuària serà la primera de Catalunya, juntament amb el futur port del Fòrum 2004, de disposar d’una marina seca, una espai dissenyat per allotjar les embarcacions en terra i tornar-les a posar a l’aigua mitjançant una grua. Aquest servei té capacitat per a 336 embarcacions d’entre 4 i 8 metres d’eslora.

L’objectiu de la Generalitat i de Marina de Badalona SA, l’entitat  integrada per l’Ajuntament i el Consell Comarcal del Barcelonès que en té la concessió, és fer un port integrat a la trama urbana de la ciutat amb unes instal·lacions preparades per a la navegació comercial i esportiva. Així mateix, es vol aconseguir que aquesta nova zona sigui un nou espai públic lúdic i comercial per als badalonins. A més, la construcció del port implica la descontaminació dels terrenys on s’havien acumulat els residus industrials de l’antiga Cros, SA

Cal afegir que el Port de Badalona tindrà una gran connectivitat amb el transport públic i la xarxa viària ja que té a prop una estació Gorg de la L2 i tindrà connectivitat amb el ramal badaloní de la L9, connecta amb la xarxa de rodalies de RENFE i també amb la C-31 i la B-10.

El conseller ha recorregut el port acompanyat de l’alcaldessa de Badalona, Maite Arqué i el director de Ports i Transports, Jordi Julià.