Empresa i Treball

Turisme de Catalunya participa a la fira internacional MITT de Moscou amb un estand que compta amb la presència de les principals empreses i organismes del sector turístic català.

10 anys de promoció turística de Catalunya a l'Europa de l'Est

query_builder   26 març 2003 15:17

event_note Nota de premsa

Turisme de Catalunya participa a la fira internacional MITT de Moscou amb un estand que compta amb la presència de les principals empreses i organismes del sector turístic català.

10 anys de promoció turística de Catalunya a l'Europa de l'Est

La MITT (Moscow International Travel & Tourisme Exhibition), que comença avui a Moscou fins el 29 de març, és una de les principals fires internacionals de turisme i la més important de l’Europa de l’Est. Des de la primera edició l’any 1994, Turisme de Catalunya ha participat any rere any a la MITT presentant al mercat rus l’oferta turística de Catalunya. Enguany, l’estand de Catalunya comptarà amb la presència d’una vintena d’empreses del sector turístic. També estaran presents els Patronats de Turisme de: Costa Brava-Girona, Costa Daurada , Blanes, Terres de Lleida, la Diputació de Tarragona, l’ajuntament de Castelló d’Empúries, les Terres de l’Ebre i, Val d’Aran.

10 anys de presència al mercat rus

El 1993, Turisme de Catalunya va obrir el primer Centre de Promoció Turística a Rússia, un mercat emergent de gran potencial, amb l’objectiu de difondre l’oferta turística de Catalunya.

En aquests 10 anys, el turisme rus a Catalunya ha experimentat un gran creixement superant els 2,5 milions de turistes i uns ingressos de més de 2.240 milions d’euros. Actualment, el 67% del total de turistes russos que arriben a l’Estat Espanyol trien Catalunya com a destinació. Després de Turquia i Egipte, Catalunya és el destí preferit pels turistes russos.

Perfil del turista rus a Catalunya

- Té una edat entre 30-40 anys.

- Viatja en família

- La previsió de despesa a Catalunya és d’una mitjana de 1.100 dòlars.

- El 98% viatja en avió.

- La majoria trien l’hotel com a allotjament.

- La mitjana d’estada és d’11,4 nits.

 - El producte més sol·licitat pel 67% dels turistes és el ‘’sol i platja’’

- El 36% dels turistes repeteixen Catalunya com a destinació

Principals actuacions de Turisme de Catalunya als països de l’Europa de l’Est

D’entre les actuacions realitzades en aquests 10 anys pel Centre de Promoció Turística als Països de l’Est, destaquen les següents:

- Inauguració de l’oficina de Moscou, per a la difusió i promoció de la marca Catalunya als següents mercats: Rússia, Uzbequistan, Kazkhastan, Bielorússia, Geòrgia, Tadjikistan, Kirguizistan, Turkmenistan, Armènia i Federació Russa.

- Inauguració de l’oficina de Kiev (Ucraïna), dirigida a apropar la destinació Catalunya als següents països: Ucraïna, Txèquia, Hongria, Polònia i Eslovàquia.

- Promoció als països Bàltics, a través d’una nova oficina a Riga (Letònia) pels mercats de Letònia, Estònia i Lituània.

- Implantació, i coordinació dels primers vols xarters i regulars a Catalunya, entre els que destaquen els primers vols regulars Kiev-Barcelona l’any 1995 i; la implantació dels primers xàrters des de Riga, Txequia i Bielorússia a Catalunya.

- Posicionament de la marca Catalunya en els catàlegs dels tour-operadors turístics.

- Diversificació de l’oferta. A més de l’oferta tradicional del sol i platja, que representa el 79% de la demanda, s’ha fomentat la diversificació cap a altres segments d’especial interès pel turista de l’Est com el turisme actiu, el turisme cultural i, els City Breaks.

- Viatges de familiarització i de premsa per donar a conèixer l’oferta turística de Catalunya i facilitar la tasca de comercialització.

- Activitats de formació als principals agents turístics per adaptar les exigències de la demanda d’aquests països a les característiques de l’oferta turística de Catalunya (cartes de restaurant en rus, guies especialitzades, etc.)