- Sala de premsa
- Notes de premsa
- El Departament de Treball i Indúsria i el Ministeri d'Indústria promouen la innovació i el creixement de les empreses tecnològiques
query_builder 11 març 2005 17:47
event_note Nota de premsa
El Departament de Treball i Indústria, a través del Cidem, i el Ministeri d’Indústria promouen la innovació i el creixement de les empreses tecnològiques i contribueixen a millorar la competitivitat de les pimes catalanes
Catalunya impulsa la implantació de la Xarxa de Creació d’Empreses (CIRCE) amb el suport del la Direcció General de Política de la Petita i Mitjana Empresa del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç
Aquest matí, el director del Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM), Agustí Segarra, i la directora general de Pimes del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, María Callejón, han signat dos convenis de col·laboració per millorar el nivell tecnològic i la competitivitat de les pimes catalanes.
El primer dels acords firmats té com a objectiu promoure la implantació d’una infraestructura de Punts d’Assessorament i Inici de Tramitació (PAIT) integrada dins de la Xarxa de Creació d’Empreses (CIRCE).
Els PAIT són entitats públiques o privades sense ànim de lucre, que ofereixen serveis de suport als emprenedors, tant en la definició i tramitació administrativa de les seves iniciatives empresarials com en els seus primers anys d’activitat. Amb aquest acord, Catalunya participa juntament amb altres comunitats autònomes en la implantació d’aquest servei de creació de noves empreses.
Entre els avantatges que ofereix aquest sistema destaca el fet que l’emprenedor pot obtenir en menys de 72 hores els tràmits administratius necessaris per a la creació i posada en marxa de l’empresa, ja que es realitzen amb un únic formulari electrònic anomenat Document Únic Empresarial. Aquest document integra tota la informació necessària per a l’emprenedor en relació amb els tràmits de constitució de la societat i del compliment de les obligacions en matèria tributària i de Seguretat Social, preceptius a l’inici de la seva activitat.
Acord amb ENISA
D’altra banda, el CIDEM i l’Empresa Nacional d’Innovació (ENISA), adscrita a la Direcció General de Política de la Petita i Mitjana Empresa, han acordat promoure la innovació integral en l’àmbit tecnològic així com el desenvolupament de serveis o eines especialitzades per a les empreses. Entre les accions acordades, el CIDEM donarà a conèixer a les empreses el préstec participatiu, un instrument financer desenvolupat per Enisa que ha demostrat la seva eficàcia en la posada en marxa de les empreses i en el posterior desenvolupament de la seva activitat.